Mobil multimédia

–
2002. 02. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

— 2002 a mobil multimédia éve lesz Magyarországon — mondta Sugár András, a Westel vezérigazgatója azon a tájékoztatón, ahol a hazai piacvezető, az Ericsson közreműködésével a világon első szolgáltatóként mutatta be saját élő GSM/GPRS hálózatán a közeljövő üzenetküldési formátumát, a szöveget, képet és hangot egyaránt továbbító Multimedia Messaging Service-t, rövidebb nevén MMS-t.
Az MMS technológia a közelmúltban megismert műszaki fejlesztésekre, a Magyarországon elsőként a Westelnél bevezetett WAP-ra és a gyors csomagkapcsolt adatátviteli megoldásra (GPRS) egyaránt támaszkodik. Az MMS-sel a népszerű szöveges üzenet, az SMS után már nem csak írást, de képet, hangot, sőt a későbbiekben rövid videofelvételt is lehet majd küldeni mobiltelefonról. A szóbeli és írásos kommunikáció utáni korszakban a digitális fényképezőgép a telefonhoz kapcsolható vagy abba beépített nélkülözhetetlen elem lesz. Az előfizető az MMS segítségével képekben is elmondhatja üzenetét, és könnyebben fejezheti ki érzelmeit, például Valentin-napon.
A Westel évek óta fejleszti tartalomszolgáltatását, és a mobil multimédia előfutáraként számos hasznos információt nyújt hangban, WAP-on és SMS-ben. Az MMS színesebbé, érdekesebbé és változatosabbá teszi a kommunikációt: a hamarosan piacra kerülő színes kijelzős multimédiás telefonok és a Westelnél már működő MMS-rendszer segítségével valósággá válhat a gyors szöveges-képes hírszolgáltatás vagy akár az írott mozifilmajánlóhoz kapcsolódó képes „filmelőzetes”. A Westel MMS tartalomszolgáltatásának belső tesztjét az első hazai SMS-magazin, a #GO multimédia változatának elindításával kezdte meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.