Pályázat a választási részvételért

2002. 02. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sikeresnek értékelte Deutsch Tamás ifjúsági és sportminiszter A Te választásod! címmel kiírt pályázatot, amelynek tegnap tartották az eredményhirdetését. A pályázaton 18–29 éves fiataloknak kellett olyan tévében, rádióban vagy plakáton megjelenő reklámanyagot készíteniük, amely kortársaikat a közelgő országgyűlési választásokon való részvételre sarkallja.
– Nem igaz, hogy a fiatalokat nem érdekli a politika és a parlamenti választás – fogalmazott a miniszter. A két legnagyobb ifjúsági szervezet, az Országos Gyermek és Ifjúsági Parlament, valamint a Hallgatói Önkormányza-tok Országos Konferenciája által idén januárban meghirdetett pályázatra 348 pályamű érkezett, ennek 80 százaléka a plakát kategóriában. A miniszter elmondta: a választásra jogosult 18–29 év közötti, közel kétmilliós ifjúsági korosztály tagjai közül az áprilisi voksoláson 515 ezer első szavazóként vesz részt. Deutsch Tamás szavai szerint a két ifjúsági szervezetnek ezzel a programmal egy Európában már jól bevált módszert sikerült Magyarországon is elindítania.
Az eredetileg meghirdetett három kategória helyett csak kettőben – a plakát és rádiós reklám műfajban – hirdettek győztest.
A legjobb pályamunkákat a szervezők eljuttatják a Belügyminisztérium országos választási irodájához, s valószínűleg azokat hamarosan a nagyközönség is láthatja, illetve hallhatja.
A két legjobbnak ítélt plakát egyikén egy szigorú apa képe alatt a következő felirat olvasható: „Ha nem szavazol, már megint apád dönt helyetted”, a másikon pedig ez áll: „Tudod, hogyan lehet fél perc alatt történelmet írni? Két tollvonással!”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.