Engedélyezett fúzió
Az Európai Bizottság hivatalosan is engedélyezte a Hewlett-Packard és a Compaq Computer fúziójának végrehajtását, miután megvizsgálta, hogy a tervezett tranzakció kielégíti-e az Európai Unió fúziós rendeletében foglalt előírásokat. A bizottság vizsgálata a rendeletben előírt egy hónapos határidőn belül lezajlott. Az első fokú engedélyezés egy hosszas prenotifikációs vizsgálati szakasz után történt meg, amely a fúziós megállapodás 2001. szeptember 4-i aláírását követően vette kezdetét. „Nagy örömmel fogadtuk az Európai Unió döntésének hírét — nyilatkozta Carly Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója. — A mai bejelentés megerősíti, hogy az ügylet nem vet fel versenyjogi aggályokat Európában. Ígéretes jelnek tartjuk ezt abban a folyamatban, amelynek során a világ különféle szabályzó hatóságait próbáljuk megnyugtatni afelől, hogy a tervezett egyesülés valódi versenyélénkítő hatást fejt majd ki az informatikai piacon.”
Rádiós adattovábbítás a határőrségnél
Nő a forgalom a határokon, ugyanakkor az Európai Unióhoz való csatlakozás szándéka, a tagjelöltség különös terheket ró a határőrségre. Mindez együtt azt eredményezi, hogy csak számítógépes támogatással és annak folyamatos fejlesztésével valósítható meg a megfelelő ellenőrzés a határokon. Ezért telepítettek a határőrségnél egy Unix alapú, karakterfelismeréssel bővített informatikai rendszert, amely az útlevelek döntő többségét felismeri, a hamis, körözött útlevelek jó részét kiszűri. A határforgalom az új megoldásnak köszönhetően jelentősen felgyorsult, de kiderült, hogy tovább gyorsítható a munka mobil eszközök bevetésével, például az autóbuszok utasainak útlevélkezelésében. Megbízták a Profon Informatikai Kft.-t a megoldás kialakításával, és ők a 2,4 gigahertzes sávban működő 3Com AirConnect termékcsaládra építettek. A határállomásokon tizenegy megabit/másodperc átviteli sebességre képes 3Com AirConnect Wireless LAN-t telepítenek, ez egyszerre hatvanhárom mobil eszközt tud bekapcsolni a helyi hálózatba. Elsőként a határon átlépő autóbuszok útlevélkezelésére dolgoztak ki kompakt megoldást. A mobil ügyintézői munkahely lelke egy aktatáskába épített noteszgép. A számítógépre a soros porton keresztül csatlakozik a szabványos OCR letapogató. A Wireless LAN PC-kártyával felszerelt noteszgépről a szoftver belép a határállomás LAN hálózatába, és képernyőjén néhány másodperc alatt megjelennek az éppen vizsgált útlevélre vonatkozó adatok. Mivel az autóbuszokról jó a rálátás a határátkelő épületeire, az adatátvitel közel maximális sebességgel történik. Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy az adatlapon garantált százméteres távolságot messze túlszárnyalva, akár háromszáz méterről is biztonságosan működik az összeköttetés, ha nincs az útban egy komolyabb árnyékoló épület. A hegyeshalmi, a soproni és a rábafüzesi határátkelőhelyen szerzett tapasztalatok szerint a mobil útlevél-ellenőrző berendezéssel az ügyintézés ideje tíz percre csökkenthető. További határállomásokon a rendszer üzembeállítása a közeljövőben várható.
Fujitsu Siemens hazai tervek
Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers magyarországi leányvállalatának ügyvezetője 4,3 milliárd forintos tavalyi forgalomról, mintegy hatvannyolc százalékos növekedésről számolt be sajtótájékoztatóján. Ezzel a tizenharmadikról a hatodik-hetedik helyre léptek előre a forgalmazói versenyben. Az eseményen jelen volt a németországi központtal működő számítógépgyártó új elnök-vezérigazgatója, Adrian von Hammerstein is, mintegy megtisztelve az egyik legnagyobb növekedést produkáló leányvállalatát. A növekedés nem korlátozódik Magyarországra, a Fujitsu Siemens más országokban is erősödni tudott a tavalyi évben. Márciusban várhatóan 5,9 milliárd euró forgalommal zárják a gazdasági évet. Teljesítményük alapján az IDC szerint részesedésük tízszázalékos a személyi számítógépek nyugat-európai eladásában, és ezzel Európában a harmadikak a sorban. Még a létszámot is növelni tudták, nyolcszáz új alkalmazottal fejlesztik a nagyvállalati kiszolgálói kínálatot, és bővítik a szolgáltatási üzletágat.
Közbeszerzési keretszerződés Novell-szoftverre
Jelentős kedvezményt ígérve nyert el a Novell egy egymilliárd forint összértékű központi közbeszerzési megállapodást. A szerződés a kormányzat és további több mint ezer, központi költségvetésből gazdálkodó intézmény számára teszi lehetővé a legújabb Novell-termékek — köztük a nemrég kiadott legújabb kisvállalati NetWare — piaci árnál olcsóbb beszerzését 2002. december 31-ig. De érvényes a kedvezmény a kapcsolódó szolgáltatásokra, a konzultációra, a támogatásra és az oktatásra is. A Novell-szoftverek szállítását és a szolgáltatások biztosítását a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Gazdasági Igazgatóságával megkötött szerződésben meghatározott minősített szállítók — az Albacomp Rt., a Comnetwork Rt., a Montana Rt., az NPSH Kft., a Synergon Rt., a Systrend Kft., a Szinvanet Kft., a VAR Kft. és a Walton System House Kft. — végezhetik. A Novell Magyarország ügyvezetője, Szittya Tamás úgy látja, hogy ez a megállapodás több szempontból is jókor jött létre. Tapasztalataik szerint ugrásszerűen megnövekedett a kormányzati intézmények igénye a címtárszolgáltatások iránt, és ezen a területen a Novell eDirectory piacvezető az egész világon. Másrészt alig néhány hónapja jelent meg a Novell NetWare legújabb változata, a NetWare 6, amely számos, igen hasznos új szolgáltatást biztosít a szerződés hatálya alá tartózó intézmények számára is. Ráadásul a Novell leállította a licencárusítást a NetWare 4.11-hez, ami várhatóan komoly frissítési igényt generál a következő hónapokban.
Synergon–Nexon szövetség
A Synergon Informatika Rt. oktatási igazgatósága, a Synergon Education és a Nexon Kft. elvi megállapodást kötöttek arról, hogy a Synergon és partnerei által fejlesztett, Microsoft-technológiára épülő SYNEDU Phoenix 2.0 e-Learning képzésmenedzsment-rendszer és a Nexon Best!HR elnevezésű humánerőforrás-gazdálkodási rendszerét együtt, integrált rendszerként kínálják ügyfeleiknek. A humánerőforrás-gazdálkodás hatékony megvalósításához elengedhetetlen korszerű szoftver használata. A két rendszer összekapcsolásával a vállalatok nem csak egy teljes körű, minden igényt kielégítő humánerőforrás-gazdálkodási rendszert, hanem egy rendkívül hatékony, Magyarországon egyedülálló komplett képzésmenedzsment- és HR-menedzsment-rendszert vehetnek igénybe. A két rendszer integrációja révén a Best!HR szoftverben rögzíteni lehet a dolgozók képzettségét, valamint az egyes beosztásokhoz-feladatokhoz tartozó szakmai és kompetenciaelvárásokat és a teljesítéshez szükséges tanfolyamokat. Az adatok összevetése biztosítja a megfelelő és hatékony karriertervezés lehetőségét. A Nexon bérügyviteli, valamint beléptető rendszerével integrálva teljes körű humán informatikai megoldást biztosít. A Phoenix 2.0 a nagyvállalatok, multinacionális cégek, közigazgatási intézmények, iskolák számára kialakított elektronikus képzési, képzésszervezési keretrendszer. Funkciói egyedülállóan széles körűek: a hagyományos képzések és az elektronikus távoktatás folyamatainak teljes körű automatizálásából kiindulva a tananyagok közvetítésén át az online vizsgáztatástól az e-learning tartalomfejlesztésig kínál megoldásokat. Az e-learning — mint a vállalat informatikai infrastruktúrájára és humánerőforrás-fejlesztési igényeire szabott oktatási módszer — rendkívül költséghatékony, felhasználóbarát, hisz a tanulás módszere, intenzitása és időzítése az adott személyre, illetve szervezetre szabható. A tananyagok eljuttatása a célcsoporthoz a belső informatikai hálózatok és az internet-hozzáférés segítségével gyorsan és egyszerűen megoldható.
Új ügyviteli rendszer a Dankánál
A Revolution Software Zenit SQL vállalatirányítási rendszerének bevezetése mellett döntött a hazai irodatechnikai piac egyik vezető képviselője, a Danka Magyarország Kft. A Revolution egyedi fejlesztéssel kiegészítve szabta rendszerét a vállalat igényeihez. Az új alkalmazástól a cég az egyes üzletek jövedelmezőségének jobb átláthatóságát és az üzleti folyamatok pontos tervezhetőségét várja. A Danka Magyarország Kft. a cég nemzetközi hálózatában is használt ügyviteli rendszert cserélte le a Revolution hazai feltétételeknek jobban megfelelő SQL alapú alkalmazására. A hónapokig tartó, alapos kiválasztási folyamat során két külföldi és két magyar vállalat ajánlatait mérlegelve választotta a Danka Magyarország a Revolution szoftverét. A vállalat mérete, ügyfeleinek száma és fejlődésének üteme, valamint a fénymásolók értékesítéséhez, üzemeltetéséhez és karbantartásához kapcsolódó tevékenységek nagy száma megkövetelte, a belső és külső folyamatokat pontosan azonosító, a döntésekhez szükséges kimutatások és gazdasági számítások elvégzésére alkalmas rendszer bevezetését. A Dankánál ezen belül különös hangsúlyt kapott az igény, hogy az egyes ügyfelekhez és tevékenységekhez tartozó folyamatok szétválasztásával elkülöníthetőek legyenek a sikeres és a kevésbé jövedelmező üzletágak.
Donald Trump bejelentette, hol és mikor találkozik Putyinnal
