A Malév régóta tervezi, hogy a jelenlegi útvonalain kívül rövidebb távolságokon is közlekedtet gépeket, hiszen regionális szinten – 4-500 kilométeres távon – egyre nagyobb az igény a gyors járatokra. Erre a feladatra a Malév jelenlegi 70–150 személyes gépei méreteik miatt, illetve gazdasági szempontból sem alkalmasak. A rövid távú forgalmat 40-50 személyes gépekkel bonyolítják. Információink szerint ezek a kanadai Bombardier Transportation által gyártott járművek lennének.
A Lufthansa például a Fokker 50-es gépeit használja ilyen típusú repülésre, amelyeknek olcsó a fenntartásuk, óránként 600 litert fogyasztanak. Az osztrák AUA tíz éve közlekedtet regionális forgalomban kisgépeket Bécs és a nagyobb városok között: azóta több az úgynevezett egyutas és az átszálló ügyfelük, és a scwechati repülőtér forgalma is megnövekedett. Ugyanígy Ferihegy forgalmát és regionális szerepét is lehet emelni a jövőben, ha a Malév Expressz kisgépei naponta több alkalommal szállítanak majd utasokat a magyar főváros és a 400–600 kilométerre fekvő repülőterek között.
A rugalmassági megoldások jelenthetik a megoldást a magas és ingadozó energiaárakra
