Példaértékűnek nevezte a kölcsönös előnyökön nyugvó megállapodást Tóth László, a Dunaferr Rt. vezérigazgatója, mert véleménye szerint megmutatja azt, hogyan működhet együtt egy állami vállalat és egy stratégiai jellegű magáncég.
Hozzátette: a Dutrade Rt. acélkereskedelmi cégcsoport 19 telephellyel a lapostermékek belföldi piacát vezeti. Az rt. által működtetett Steel Service Center (SSC) hálózat éves forgalma meghaladja a kétszázezer tonnát, árbevétele pedig a húszmilliárd forintot.
Széles Gábor, az Ikarus Rt. elnöke elmondta: a megállapodás alapján az Ikarus kilenc cégének teljes körű acélellátását a Dutrade Rt. biztosítja székesfehérvári konszignációs raktárából. Ez éves szinten 15 ezer tonna, másfél milliárd forint értékű acél szállítását jelenti. Kifejtette: az együttműködés révén az Ikarus előre meghatározott kedvezményes árakon juthat acéltermékekhez. Reményét fejezte ki, hogy e megállapodáshoz a közeljövőben más magyar kis- és középvállalkozások is kapcsolódni fognak. Szavai szerint a jármű- és az acéliparban egyaránt megfigyelhető vállalatkoncentrációs folyamat előnyös lesz Magyarország számára az európai uniós csatlakozás után, mert így versenyképesebb magyar cégek küzdhetnek meg a világpiacon.
Az Ikarus elnöke szerint a két társaság között megállapodásban rögzített, éves szinten megbecsült acélmennyiség akár a többszörösére is emelkedhet, mivel az Ikarus Rt.-nél mind az Ikarus-busz, mind pedig egyéb multinacionális cégek részére szállítandó acélalapú járműipari termékek szállításában jelentős emelkedés várható.
*
Április elsején megkezdődik a Dunaferr III-as kokszolóblokkjának a felújítása; a munka egy évig tart és tízmillió dollárba kerül – közölte Sándor Péter, a Dunaferr Rt. műszaki vezérigazgató-helyettese tegnap.
Hamis bankjegyek áraszthatják el az országot
