A Motorola új mobiljai

–
2002. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Motorola legújabb mobiltelefon-kollekciójának öt darabját (Accompli 388, V60, V70, C330 sorozat, T720) a formatervezés, a stílus, az elegancia, és a szórakoztatás jegyében alkották meg a tervezők. Az új készülékek mögött olyan megoldások állnak, mint a Java (J2ME), EMS, MMS, GPRS és a harmadik generációs fejlesztések. A J2ME platform teret enged a felhasználóknak, hogy igényeik szerint új alkalmazásokat töltsenek le mobiltelefonjukra. A GPRS és a J2ME kombinációjával a mobilinternet a felhasználók számára érthetőbbé, használhatóbbá válik. A Motorola tudomásunk szerint elsőként forgalmaz a hazai piacon is Java-képes telefont (Accompli 008), és ez évben néhány új készülékében bevezeti az MMS szolgáltatást is (azaz a multimédiás üzenetküldést, mellyel hang-, kép- és nagyobb mennyiségű szöveganyagot küldhetnek egy üzenetben). A cég legtöbb mobilkészüléke már GPRS-képes, így gyorsan, könnyen érhető el az internet, és az adatletöltés folyamata is egyszerű. A készülékek kiegészítőiként olyan új termékekkel lép piacra a Motorola, mint mobiltelefonhoz kapcsolható MP3 lejátszó, Bluetooth headset vagy a kézi működtetésű, használója mechanikai energiáján kívül semmiféle külső energiaforrást nem igénylő FreeCharge akkumulátortöltő.
A Motorola külön hangsúlyt fektet harmadik generációs fejlesztéseire (3G), amelyben világszerte vezető szerepet tudhat magáénak. A cég legújabb szolgáltatása, a „Mobile Services Café” rengeteg fejlesztő szellemi termékét gyűjtötte össze olyan új alkalmazáscsomagot hozva létre, amelyből a szolgáltatók és egyéb felhasználók saját üzleti terveiknek megfelelően választhatják ki azokat az üzleti és/vagy szórakoztató megoldásokat, amelyeket bevezethetnek az adott piacon. A cég párhuzamosan koncentrál mind a globális, mind a helyi megoldások népszerűsítésére. Ezek az innovációk már a mobilszolgáltatókat is a harmadik generációs megoldások irányába terelik, gyorsítják az adatalkalmazások fejlődését, és csökkentik azok elérhetőségének költségeit.
A Motorola immár ötödik éve tesztel harmadik generációs mobilkommunikációs megoldásokat, így hamarosan teljes 3G hálózati megoldásait is piacra dobja. A Motorola intelligens fejlesztései a piac minden szereplőjének kínálnak megoldásokat — szolgáltatóknak, felhasználóknak, alkalmazásfejlesztőknek és a többi mobiltelefon-gyártónak egyaránt, ezzel a cég egyedi, kultúrateremtő szerepet vívhat ki a piacon. A Motorola első 3G mobiltelefonja a világon elsőként, 2002 második felében kerül kereskedelmi forgalomba, és a hongkongi Hutchinson Whampoa hálózatán lesz használható.
Néhány hónapja Magyarországon is működik a Motorola játékalkalmazása, az RTL Klub népszerű televíziós vetélkedőjének, a „Legyen ön is milliomos!”-nak SMS-változata, melyet a Vodafone, majd február 1-je óta a Westel is elindított előfizetői számára. Lehet a játékos bárhol: villamoson, a munkahelyén vagy a strandon, ha SMS-ben elküldi a helyes választ a tizenöt kérdésre, minden hónapban nettó egymillió forintért és egyéb nyereményekért szállhat versenybe. A játékba már mintegy hárommillió előfizető kapcsolódhat be.
A Motorola, a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója nyereségét és piaci részesedését is növelte az elmúlt hónapokban. A Motorola 2001 negyedik negyedévében a globális mobiltelefon-piac tizenhét százalékát tudhatta magáénak, a közeljövő célkitűzése pedig a huszonöt százalékos részesedés elérése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.