A Motorola legújabb mobiltelefon-kollekciójának öt darabját (Accompli 388, V60, V70, C330 sorozat, T720) a formatervezés, a stílus, az elegancia, és a szórakoztatás jegyében alkották meg a tervezők. Az új készülékek mögött olyan megoldások állnak, mint a Java (J2ME), EMS, MMS, GPRS és a harmadik generációs fejlesztések. A J2ME platform teret enged a felhasználóknak, hogy igényeik szerint új alkalmazásokat töltsenek le mobiltelefonjukra. A GPRS és a J2ME kombinációjával a mobilinternet a felhasználók számára érthetőbbé, használhatóbbá válik. A Motorola tudomásunk szerint elsőként forgalmaz a hazai piacon is Java-képes telefont (Accompli 008), és ez évben néhány új készülékében bevezeti az MMS szolgáltatást is (azaz a multimédiás üzenetküldést, mellyel hang-, kép- és nagyobb mennyiségű szöveganyagot küldhetnek egy üzenetben). A cég legtöbb mobilkészüléke már GPRS-képes, így gyorsan, könnyen érhető el az internet, és az adatletöltés folyamata is egyszerű. A készülékek kiegészítőiként olyan új termékekkel lép piacra a Motorola, mint mobiltelefonhoz kapcsolható MP3 lejátszó, Bluetooth headset vagy a kézi működtetésű, használója mechanikai energiáján kívül semmiféle külső energiaforrást nem igénylő FreeCharge akkumulátortöltő.
A Motorola külön hangsúlyt fektet harmadik generációs fejlesztéseire (3G), amelyben világszerte vezető szerepet tudhat magáénak. A cég legújabb szolgáltatása, a „Mobile Services Café” rengeteg fejlesztő szellemi termékét gyűjtötte össze olyan új alkalmazáscsomagot hozva létre, amelyből a szolgáltatók és egyéb felhasználók saját üzleti terveiknek megfelelően választhatják ki azokat az üzleti és/vagy szórakoztató megoldásokat, amelyeket bevezethetnek az adott piacon. A cég párhuzamosan koncentrál mind a globális, mind a helyi megoldások népszerűsítésére. Ezek az innovációk már a mobilszolgáltatókat is a harmadik generációs megoldások irányába terelik, gyorsítják az adatalkalmazások fejlődését, és csökkentik azok elérhetőségének költségeit.
A Motorola immár ötödik éve tesztel harmadik generációs mobilkommunikációs megoldásokat, így hamarosan teljes 3G hálózati megoldásait is piacra dobja. A Motorola intelligens fejlesztései a piac minden szereplőjének kínálnak megoldásokat — szolgáltatóknak, felhasználóknak, alkalmazásfejlesztőknek és a többi mobiltelefon-gyártónak egyaránt, ezzel a cég egyedi, kultúrateremtő szerepet vívhat ki a piacon. A Motorola első 3G mobiltelefonja a világon elsőként, 2002 második felében kerül kereskedelmi forgalomba, és a hongkongi Hutchinson Whampoa hálózatán lesz használható.
Néhány hónapja Magyarországon is működik a Motorola játékalkalmazása, az RTL Klub népszerű televíziós vetélkedőjének, a „Legyen ön is milliomos!”-nak SMS-változata, melyet a Vodafone, majd február 1-je óta a Westel is elindított előfizetői számára. Lehet a játékos bárhol: villamoson, a munkahelyén vagy a strandon, ha SMS-ben elküldi a helyes választ a tizenöt kérdésre, minden hónapban nettó egymillió forintért és egyéb nyereményekért szállhat versenybe. A játékba már mintegy hárommillió előfizető kapcsolódhat be.
A Motorola, a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója nyereségét és piaci részesedését is növelte az elmúlt hónapokban. A Motorola 2001 negyedik negyedévében a globális mobiltelefon-piac tizenhét százalékát tudhatta magáénak, a közeljövő célkitűzése pedig a huszonöt százalékos részesedés elérése.
Hamis bankjegyek áraszthatják el az országot
