Baloldali kampány: elorozott szlogenek

Másoktól kisajátított kampányszövegeket használ az SZDSZ, az MSZP egyik kampányfotóját pedig egy külföldi cég katalógusából válogatta ki – értesült a Magyar Nemzet. Az MSZP egyébként nem a kép kizárólagos közlési jogát vette meg, tehát a fotót más is szabadon felhasználhatja.

Munkatársainktól
2002. 03. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy belga fotóügynökség, a RESO katalógusából származik az MSZP három generációt ábrázoló kampányplakátja – tudta meg lapunk.
A brüsszeli cég képeinek képviseleti jogával rendelkező hazai vállalkozás, a SAFA Dia- és Mozgóképügynökség Kft. tulajdonosa a Magyar Nemzetnek megerősítette: a szocialisták valóban a külföldi vállalkozás képét használták fel az utcákon látható óriásplakáthoz.
Vartus Péter elmondta: a megrendelő nem kérte a szóban forgó kép kizárólagos közzétételi jogát, így ő a maga részéről csak azt tudja, hogy Magyarországon más nem fizetett a fotóért. Az azonban nem zárható ki, hogy a világ valamely más országában egyéb célra használják a képet. Vartus üzleti titokra hivatkozva nem kívánta megnevezni azt a társaságot, amely az MSZP számára megrendelte a fotót a SAFA-tól. Azt azonban elmondta, hogy bár a végleges számlázás még nem készült el, a kép ára várhatóan 80 ezer és 145 ezer forint között lesz.
Arra a kérdésre, szerinte nem zavarja-e a fotó készítőjét, hogy egy olyan párt használja a képét politikai kampányához, amely utódja a Magyarországon negyven évig diktatúrát folytató pártnak, Vartus leszögezte: úgy véli, ennek megítélése a fotós magánügye.
Nem először plagizál az MSZP és az SZDSZ kampányjelszavait előállító csapat. Míg a „Lop-Stop” kifejezést, amellyel a Kuncze-féle kampány indult, egy az egyben az ezt a nevet viselő kaposvári Lop-Stop Vagyonvédelmi Kft.-től koppintotta az SZDSZ, addig a „ma van holnap” szlogent az MSZP „származtatta” egy szexuális tanácsadással foglalkozó alapítvány elnevezéséből. (Magyar Nemzet 2002. február 23). Szintén nem az SZDSZ-t, hanem az Organon nevű fogamzásgátló gyártójának munkatársait dicséri Kuncze sokat idézett „válts stílust” szlogenje is. Ezzel a mondattal reklámozza ugyanis a cég a gyógyszert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.