Egy belga fotóügynökség, a RESO katalógusából származik az MSZP három generációt ábrázoló kampányplakátja – tudta meg lapunk.
A brüsszeli cég képeinek képviseleti jogával rendelkező hazai vállalkozás, a SAFA Dia- és Mozgóképügynökség Kft. tulajdonosa a Magyar Nemzetnek megerősítette: a szocialisták valóban a külföldi vállalkozás képét használták fel az utcákon látható óriásplakáthoz.
Vartus Péter elmondta: a megrendelő nem kérte a szóban forgó kép kizárólagos közzétételi jogát, így ő a maga részéről csak azt tudja, hogy Magyarországon más nem fizetett a fotóért. Az azonban nem zárható ki, hogy a világ valamely más országában egyéb célra használják a képet. Vartus üzleti titokra hivatkozva nem kívánta megnevezni azt a társaságot, amely az MSZP számára megrendelte a fotót a SAFA-tól. Azt azonban elmondta, hogy bár a végleges számlázás még nem készült el, a kép ára várhatóan 80 ezer és 145 ezer forint között lesz.
Arra a kérdésre, szerinte nem zavarja-e a fotó készítőjét, hogy egy olyan párt használja a képét politikai kampányához, amely utódja a Magyarországon negyven évig diktatúrát folytató pártnak, Vartus leszögezte: úgy véli, ennek megítélése a fotós magánügye.
Nem először plagizál az MSZP és az SZDSZ kampányjelszavait előállító csapat. Míg a „Lop-Stop” kifejezést, amellyel a Kuncze-féle kampány indult, egy az egyben az ezt a nevet viselő kaposvári Lop-Stop Vagyonvédelmi Kft.-től koppintotta az SZDSZ, addig a „ma van holnap” szlogent az MSZP „származtatta” egy szexuális tanácsadással foglalkozó alapítvány elnevezéséből. (Magyar Nemzet 2002. február 23). Szintén nem az SZDSZ-t, hanem az Organon nevű fogamzásgátló gyártójának munkatársait dicséri Kuncze sokat idézett „válts stílust” szlogenje is. Ezzel a mondattal reklámozza ugyanis a cég a gyógyszert.
Nőhet a szürkegazdaság és erősödhet a kivándorlás a Tisza programja szerint
