Bartók Béla út: felújítás kampánnyal

SZDSZ-es országgyűlési képviselő-jelöltek kőfűrészelésével kezdődött meg tegnap a XI. kerületi Bartók Béla út rendbetétele. A fővárosi önkormányzat 2003-ig tartó, 13 milliárd forintba kerülő beruházásával eltűnik az úttestről a macskakő és korszerű, tartós aszfaltburkolat kerül a helyére. Az út teljes hosszában felújítják a járdát, és aluljárókat is építenek a Móricz Zsigmond körtér és a Bocskai út–Fehérvári úti kereszteződésében.

Osgyán Edina
2002. 03. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy év alatt korszerű aszfaltburkolat kerül a rázós macskakövek helyére – jelentette ki tegnap Demszky Gábor szabad demokrata főpolgármester, aki két, pártjabeli XI. kerületi országgyűlési képviselőjelölttel – Bőhm Andrással, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetőjével és Lakos Imre XI. kerületi önkormányzati képviselővel – együtt hozzálátott a Bartók Béla út felszedett macskaköveinek félbevágásához. A főpolgármester szerint a köveket újrarakják majd a parkolósáv és a fák közötti járdaszakaszokon, s így megőrizhető lesz a hagyományos budai utcakép.
A felújítási munkálatok során a Kosztolányi Dezső tér és a Szabadság híd között teljes szakaszon két sávban haladhatnak majd az autósok. A jövőben az eddigieknél sokkal biztonságosabban közlekedhetnek majd a járművek, mert a jelzőlámpás csomópontokban külön sávból lehet majd balra kanyarodni. Demszky Gábor azt ígéri: – Felújítjuk a jelzőlámpákat, új, tetszetős járdát építünk, és rendbe hozzuk a zöldterületeket is. A gyalogosokat parkolásgátló oszlopokkal védik majd a forgalomtól. A felszín alatt megújulnak a közművek is: átépítik a teljes csatorna-, víz-, gáz- és távhővezetékeket. A villamosvágány felújításakor az új síneket úgynevezett gumiágyba helyezik majd, így a jövőben jóval csendesebben járnak, és kevésbé rázkódnak majd a szerelvények. Várhatóan több villamos és busz megállóját áthelyezik, hogy az átszálláshoz kevesebbet kelljen az utasoknak gyalogolniuk.
– A villamosok vágányzónáját – Budapesten első ízben – úgy alakítják ki, hogy az a metró átadása után tömegközlekedési zónaként működhessen – mondta el a főpolgármester. A zónának az az előnye, hogy az utasok több jármű között is választhatnak majd, hiszen egy megállóban felszállhatnak a villamosokra és a buszokra is.
Április első napjaiban kezdődik a közművezetékek és kábelek átépítése. A főpolgármester tájékoztatója szerint ezek a munkák nem zavarják jelentős mértékben az autósforgalmat, hiszen csak a munkaterületek mellett szűkül le a forgalom egy-egy sávra. Június közepétől kezdődik a nagyobb mértékű terelés, amely várhatóan október végéig tart; ezekben a hónapokban nem lehet gépkocsival közlekedni a Bartók Béla úton. Az átépítés miatt ugyanis lezárják az utat a Szent Gellért tértől a Tétényi út torkolatáig. Az autók ebben az időszakban a szomszédos utcákat vehetik igénybe. A 7-es busz ellenben az átépítés alatt is a megszokott útvonalon közlekedhet. A mentők, a tűzoltók, a rendőrség és a taxik a rekonstrukció alatt ugyancsak használhatják az utat. Június második felében kezdődik és augusztus végére fejeződik be a villamospálya átépítése, ezalatt villamospótló buszok szállítják majd az utasokat. Júniusban indul a Móricz Zsigmond körtéri aluljáró építése, a Fehérvári út és a Bocskai út kereszteződésénél pedig ősszel kezdik a munkálatokat. Jövő tavaszra a zöld terület rendbetételével zárul a rekonstrukció.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.