Egy év alatt korszerű aszfaltburkolat kerül a rázós macskakövek helyére – jelentette ki tegnap Demszky Gábor szabad demokrata főpolgármester, aki két, pártjabeli XI. kerületi országgyűlési képviselőjelölttel – Bőhm Andrással, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetőjével és Lakos Imre XI. kerületi önkormányzati képviselővel – együtt hozzálátott a Bartók Béla út felszedett macskaköveinek félbevágásához. A főpolgármester szerint a köveket újrarakják majd a parkolósáv és a fák közötti járdaszakaszokon, s így megőrizhető lesz a hagyományos budai utcakép.
A felújítási munkálatok során a Kosztolányi Dezső tér és a Szabadság híd között teljes szakaszon két sávban haladhatnak majd az autósok. A jövőben az eddigieknél sokkal biztonságosabban közlekedhetnek majd a járművek, mert a jelzőlámpás csomópontokban külön sávból lehet majd balra kanyarodni. Demszky Gábor azt ígéri: – Felújítjuk a jelzőlámpákat, új, tetszetős járdát építünk, és rendbe hozzuk a zöldterületeket is. A gyalogosokat parkolásgátló oszlopokkal védik majd a forgalomtól. A felszín alatt megújulnak a közművek is: átépítik a teljes csatorna-, víz-, gáz- és távhővezetékeket. A villamosvágány felújításakor az új síneket úgynevezett gumiágyba helyezik majd, így a jövőben jóval csendesebben járnak, és kevésbé rázkódnak majd a szerelvények. Várhatóan több villamos és busz megállóját áthelyezik, hogy az átszálláshoz kevesebbet kelljen az utasoknak gyalogolniuk.
– A villamosok vágányzónáját – Budapesten első ízben – úgy alakítják ki, hogy az a metró átadása után tömegközlekedési zónaként működhessen – mondta el a főpolgármester. A zónának az az előnye, hogy az utasok több jármű között is választhatnak majd, hiszen egy megállóban felszállhatnak a villamosokra és a buszokra is.
Április első napjaiban kezdődik a közművezetékek és kábelek átépítése. A főpolgármester tájékoztatója szerint ezek a munkák nem zavarják jelentős mértékben az autósforgalmat, hiszen csak a munkaterületek mellett szűkül le a forgalom egy-egy sávra. Június közepétől kezdődik a nagyobb mértékű terelés, amely várhatóan október végéig tart; ezekben a hónapokban nem lehet gépkocsival közlekedni a Bartók Béla úton. Az átépítés miatt ugyanis lezárják az utat a Szent Gellért tértől a Tétényi út torkolatáig. Az autók ebben az időszakban a szomszédos utcákat vehetik igénybe. A 7-es busz ellenben az átépítés alatt is a megszokott útvonalon közlekedhet. A mentők, a tűzoltók, a rendőrség és a taxik a rekonstrukció alatt ugyancsak használhatják az utat. Június második felében kezdődik és augusztus végére fejeződik be a villamospálya átépítése, ezalatt villamospótló buszok szállítják majd az utasokat. Júniusban indul a Móricz Zsigmond körtéri aluljáró építése, a Fehérvári út és a Bocskai út kereszteződésénél pedig ősszel kezdik a munkálatokat. Jövő tavaszra a zöld terület rendbetételével zárul a rekonstrukció.
Rapid délutáni friss – Padlássöprés: így csinálná a Tisza Párt + videó
