Danone-eredmények tejben és kekszben

Előzetes adatok alapján közel 16 százalékkal emelkedett a Danone csoport tejdivíziójának magyarországi adózás előtti eredménye, amely így elérte az 1,1 milliárd forintot – ismertette tegnap Kim Small, a cég vezérigazgatója.

Nagy Ottó
2002. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt év hivatalos teljesítményadatai csak májusban látnak napvilágot, ám az ugyancsak előzetes kalkulációk szerint a tejdivízió Magyarországon 20,2 milliárdos nettó árbevételt ért el, amely 0,9 százalékkal szárnyalja túl a 2000. évit – tette hozzá a vezérigazgató, kiemelve: a forgalomból 18,9 milliárd forintot tett ki a belföldi értékesítés. Kim Small úgy látja, hogy a Danone 30 százalékos részesedéssel többek között azért piacvezető a magyar frisstejtermék-piacon, mert a cég nettó értékesítésének 1,2 százalékát kutatás-fejlesztésre fordítják, biztosítva a termékek minőségét.
A tejdivízió remeklése mellett nem éppen zökkenőmentes a Danone kekszdivíziójának hazai szereplése. A Győri Kekszgyár átszervezése során több dolgozónak székesfehérvári munkahelyet és letelepedést igyekszik biztosítani a cég, csakhogy a székesfehérvári önkormányzat nem járult hozzá több mint tíz család kedvezményes, a letelepedést elősegítő támogatásához.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.