Az új E-osztály elődjéből átlagosan 200 ezer darabot adtak el évente. Ezzel az eredménnyel az autó a világ legkelendőbb felső kategóriás limuzinjának számít, és saját piaci szegmensében világszerte átlagosan 24 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. Az E-osztályból 1995 óta 1,4 millió darabot gyártott a DaimlerChrysler. Mindezt azért fontos megjegyezni, hogy érzékeltessük: mennyire sikeres modellt kellett most még jobbá és vonzóbbá varázsolniuk a stuttgarti mérnököknek.
Az új E-osztály elődjéhez hasonlóan elegáns vonalvezetése minden eddiginél jobban kihangsúlyozza a limuzin dinamikus egyéniségét. 1995 óta alkalmazott négy fényszórós „arca” – amely akkoriban igazi újdonságnak számított, és divatot teremtett az autóipari formatervezésben – enyhén döntött, sima üvegburás első lámpatestjeinek köszönhetően új vonásokat öltött, és döntően közrejátszik az orr-részt jellemző progresszivitás és dinamizmus kialakításában. Ugyanez a hatás érvényesül oldalnézetből: a jellegzetesen E-osztályos külső újfajta, egyedülálló sportossággal párosul.
Az autó azonban nem csupán külsejében sportos, hanem mozgás közben is: fordulékony, kitűnően irányítható, és kanyarstabilitása is tökéletes. Mindehhez az új fejlesztésű, négy lengőkaros első, és a javarészt alumíniumból készült térlengőkaros hátsó futómű teremti meg a műszaki alapot. Az elektrohidraulikus Sensotronic Brake Control (SBC) fékrendszer, valamint az elektronikus stabilitás-ellenőrző program (ESP) maximális menetbiztonságot szavatol, mivel a vezető e biztonsági rendszereknek köszönhetően vészhelyzetben is ura marad a járműnek. Az SBC néhány hónappal ezelőtt a Mercedes-Benz SL sportmodelljében mutatkozott be, és a jövőben a sorozatgyártású E-osztály valamennyi modellváltozatában szolgálatot teljesít.
A Mercedes-Benz szakemberei szokás szerint jó minőségű, kényelmes utasteret alkottak. A gyárilag beépített automata klímaberendezés, az új fejlesztésű ülések és a legkorszerűbb kiszolgálórendszerek hosszú úton is tökéletes kényelmet biztosítanak az utasoknak. Az új E-osztályhoz most a nagy teljesítményű Thermotronic légkondicionáló négyzónás változata is megrendelhető, így – a beépített mikroszámítógépeknek köszönhetően – az elöl és a hátul, oldalt ülők külön-külön szabályozhatják a hőmérsékletet.
A limuzin menetkényelméről a szintén új fejlesztésű légrugózás, az Airmatic DC (Dual Control) gondoskodik. Szenzorok figyelik az út állapotát, a vezetési stílust, valamint a súlyterhelést, és a rendszer ezek függvényében választja ki folyamatosan a legoptimálisabb rugó- és lengéscsillapító-beállítást. A V8-as motorral felszerelt E 500 csúcsmodell eleve az új légrugózással készül, de bármely másik modellváltozat is felszerelhető vele.
Az új limuzin kezdetben ötféle motorral lesz kapható. Ezek közül három benzines, kettő pedig dízel, de a Mercedes ígérete szerint a kínálatban hamarosan megjelenik egy új, kompresszoros feltöltésű négyhengeres benzines, valamint idővel további négy-, hat- és nyolchengeres dízeleket is kínál majd a gyár.
Nőhet a szürkegazdaság és erősödhet a kivándorlás a Tisza programja szerint
