E-osztályos esemény Stuttgartban

Negyvennyolc hónap alatt, több mint kétmilliárd eurós beruházással fejlesztette ki a Mercedes-Benz az új E-osztályt. A horribilis költség talán meglepő, bár valamelyest érthetőbbé válik, ha tudjuk, hogy a Mercedesnek egy rendkívül népszerű modell utódját kellett megalkotnia.

Jávor József
2002. 03. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új E-osztály elődjéből átlagosan 200 ezer darabot adtak el évente. Ezzel az eredménnyel az autó a világ legkelendőbb felső kategóriás limuzinjának számít, és saját piaci szegmensében világszerte átlagosan 24 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet. Az E-osztályból 1995 óta 1,4 millió darabot gyártott a DaimlerChrysler. Mindezt azért fontos megjegyezni, hogy érzékeltessük: mennyire sikeres modellt kellett most még jobbá és vonzóbbá varázsolniuk a stuttgarti mérnököknek.
Az új E-osztály elődjéhez hasonlóan elegáns vonalvezetése minden eddiginél jobban kihangsúlyozza a limuzin dinamikus egyéniségét. 1995 óta alkalmazott négy fényszórós „arca” – amely akkoriban igazi újdonságnak számított, és divatot teremtett az autóipari formatervezésben – enyhén döntött, sima üvegburás első lámpatestjeinek köszönhetően új vonásokat öltött, és döntően közrejátszik az orr-részt jellemző progresszivitás és dinamizmus kialakításában. Ugyanez a hatás érvényesül oldalnézetből: a jellegzetesen E-osztályos külső újfajta, egyedülálló sportossággal párosul.
Az autó azonban nem csupán külsejében sportos, hanem mozgás közben is: fordulékony, kitűnően irányítható, és kanyarstabilitása is tökéletes. Mindehhez az új fejlesztésű, négy lengőkaros első, és a javarészt alumíniumból készült térlengőkaros hátsó futómű teremti meg a műszaki alapot. Az elektrohidraulikus Sensotronic Brake Control (SBC) fékrendszer, valamint az elektronikus stabilitás-ellenőrző program (ESP) maximális menetbiztonságot szavatol, mivel a vezető e biztonsági rendszereknek köszönhetően vészhelyzetben is ura marad a járműnek. Az SBC néhány hónappal ezelőtt a Mercedes-Benz SL sportmodelljében mutatkozott be, és a jövőben a sorozatgyártású E-osztály valamennyi modellváltozatában szolgálatot teljesít.

A Mercedes-Benz szakemberei szokás szerint jó minőségű, kényelmes utasteret alkottak. A gyárilag beépített automata klímaberendezés, az új fejlesztésű ülések és a legkorszerűbb kiszolgálórendszerek hosszú úton is tökéletes kényelmet biztosítanak az utasoknak. Az új E-osztályhoz most a nagy teljesítményű Thermotronic légkondicionáló négyzónás változata is megrendelhető, így – a beépített mikroszámítógépeknek köszönhetően – az elöl és a hátul, oldalt ülők külön-külön szabályozhatják a hőmérsékletet.
A limuzin menetkényelméről a szintén új fejlesztésű légrugózás, az Airmatic DC (Dual Control) gondoskodik. Szenzorok figyelik az út állapotát, a vezetési stílust, valamint a súlyterhelést, és a rendszer ezek függvényében választja ki folyamatosan a legoptimálisabb rugó- és lengéscsillapító-beállítást. A V8-as motorral felszerelt E 500 csúcsmodell eleve az új légrugózással készül, de bármely másik modellváltozat is felszerelhető vele.
Az új limuzin kezdetben ötféle motorral lesz kapható. Ezek közül három benzines, kettő pedig dízel, de a Mercedes ígérete szerint a kínálatban hamarosan megjelenik egy új, kompresszoros feltöltésű négyhengeres benzines, valamint idővel további négy-, hat- és nyolchengeres dízeleket is kínál majd a gyár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.