Egy jelentés háttere

–
2002. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrég adott ki egy átfogó értékelést az amerikai Gartner piackutató néhány nagy hardvergyártó és a világelső integrált ügyviteli szoftverfejlesztő, a német SAP AG kapcsolatáról. A Nagyvállalati kézikönyv a Gartner nagy megbízhatóságú SAP rendszermodelljéhez című jelentés összefoglaló táblázatából, amely hét témakörben harminckét szempontból osztályozza az IBM-et, a Sunt és a HP-t, az derül ki, hogy összességében a HP illeszkedik legjobban az SAP-hoz. (Összesítő pontszámok: IBM 355, Sun 283, HP 409). A részleteket vizsgálva azt látjuk, hogy ha nem is ilyen arányban, de többnyire a HP kapta a legnagyobb pontszámot a hét részterületen belül is, kivéve egy-kettőt, illetve — és ez nagy meglepetés — a rendszer felügyelhetőségét, kezelhetőségét firtató kérdéseket. Itt ugyanis meggyőző pontszámmal (IBM 39, Sun 51, HP 42) a Sun lett az első. Azért fontos ez a részterület, mert a világ vezető rendszerfelügyelő szoftverei közül egyet, a Tivolit fejleszt és szállít az IBM, és egyet, az OpenView-t a HP. Csakhogy, jobban megnézve a kérdéseket, kiderül, hogy azok nem általában, hanem a hardverhez, egy konfigurációhoz kötődve vizsgálódnak, és amivel a Sun elhúz a másik két gyártó ellenében, az egyetlen pont, az operációs rendszer felügyelhetősége. Ezt tehát bőven ellensúlyozhatják olyan szempontok, mint a merevlemezes alrendszer funkcionalitása, rendelkezésre állása vagy az SAP Enqueue folyamatainak védelme.
Az igazi kérdés azonban nem is az, hogy mi hogyan támasztja alá, és mi hogyan cáfolja a HP fölényét egy ilyen összehasonlításban, hanem az, hogy mi lehet ennek a magyarázata. Aki körülnézett a Hannoverben a CeBIT SAP-standjain, netán beszélgetett is az ott dolgozókkal, annak feltűnhetett, hogy a legnagyobb partneri kiállító a HP, és az is kiderülhetett számára, hogy akik segítik a látogatót az eligazodásban, azok a walldorfi HP kompetencia-központ munkatársai. A kapcsolat ugyanis a HP és az SAP között évtizedes, még az R/3 fejlesztése idejéből való. Az első változatokat HP-kiszolgálón fejlesztették. A kapcsolat azóta is töretlen, a világ minden részén találhatni PA-RISC processzoros, HP-Unix operációs rendszeres vagy Intel processzoros, windowsos HP-platformon működő SAP-rendszereket, összesen több mint tizenegyezret. Ráadásul a HP az SAP-alkalmazás-fejlesztők — egyedi megoldáskészítők — között is az egyik legnagyobb. Az egyre gyorsuló technikai fejlődés, és a globalizálódó piac szorításában azonban folyamatosan emelni kell a téteket ahhoz, hogy egy szállító kivívja a vevő elégedettségét. Ezért az SAP és a HP újabban nemcsak a hagyományos megbízhatóságra és teljesítményre, hanem a felhasználó minél teljesebb támogatására törekszik. Ahogy mondják, szinkronizálják a HP-platformot és az SAP-szoftvert. Igyekeznek leegyszerűsíteni, problémamentessé tenni a telepítést és fennakadás nélkülivé az üzemeltetést. Ez és a velejáró szakértői háttér, folyamatos ügyfélszolgálat különösen hasznos a kisebb, sokszor informatikai stáb nélkül dolgozó SAP-felhasználó számára.
A Hewlett-Packard arra törekszik, hogy a walldorfi közelség előnye minden piacán és minden, SAP-ügyekkel foglalkozó alkalmazott munkájában megjelenjen. Az eszköz, amellyel minden információt mindenhova eljuttatnak, az aprólékosan kidolgozott oktatási program. A szervezett oktatás volt segítségére például a HP-nak abban, hogy nagyon gyorsan meg tudja ismertetni világszerte az SAP 3.1H-at felváltó 4.6 kiadásnak a felhasználót érzékenyen érintő változásait, az új grafikus kezelői felületet, az áttervezett képernyőképeket, navigációt és funkcionális billentyűkiosztást. Az oktatás mindig a legkorszerűbb eszközökkel folyik, manapság egyre inkább tért nyernek az internetes, e-learning-kurzusok. Ez újabb előnyt jelent a vevő számára, hiszen a HP-szakértő, akivel kapcsolatban vannak, munkája mellett, egyénre szabott tempóban tanul, nem válaszolja a telefonja napokig azt, hogy „tanfolyamon vagyok”.
A puding próbája az evés, szokták mondani, s a HP vezetése is rászánta magát, hogy ne csak kínálja, de ki is próbálja az SAP-t. 1998 decemberében áttértek az R/3-ra. A bevezetők minden részletet alaposan kidolgoztak, arra törekedve, hogy technikai nehézségek ne nehezítsék az SAP elfogadását. Ennek érdekében egy szolgáltatási modellt állítottak fel úgy, hogy látsszon az egyes részfeladatok egymásra épülése. A sikeres bevezetés tapasztalatait közreadták, s mára az is beépült a HP SAP-kultúrájába. Az implementálásnak egy sok tízezer embert foglalkoztató szervezetnél elengedhetetlen erőteljes standardizálását azóta sikerrel alkalmazták például kihelyezési, outsourcingszolgáltatásoknál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.