Elkezdődött a Széchenyi-plusz

A Széchenyi-plusz gazdaságélénkítő program keretében meghirdetett 43 közútfejlesztő projekt kezdeteként Dorog és Esztergom- Kertváros mellett rakták le az elkerülőút alapkövét. Az M7-es autópálya bal pályájának felújításához hétfőn látnak hozzá a kivitelezők.

2002. 03. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelenleg az országos közúthálózat egyik legjobban terhelt infrastrukturális létesítménye a 10. számú főút, a Dorogot és Esztergom-Kertvárost elkerülő, 3,5 kilométer hoszszú szakasz 1,4 milliárd forintért épül – mondta el Manninger Jenő, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (Kövím) politikai államtitkára, aki Latorcai János országgyűlési képviselővel és Meggyes Tamás, Esztergom város polgármesterével együtt helyezte el a tehermentesítő út alapkövét. A közelmúltban elfogadott Széchenyi-plusz keretében – mint ismert – 23 települést elkerülő út épül, 15 területen kapacitásbővítő beruházásokat hajtanak végre, a hároméves, 304 milliárd forint költségvetésű programban szerepel öt gyorsforgalmi út fejlesztése is. A legtöbb beruházásra rendelkezésre állnak az építési engedélyek, így hamarosan országszerte hozzá lehet kezdeni a hálózatfejlesztő beruházásokhoz – tudtuk meg a beruházást bonyolító Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-től.
A Kövímtől származó információink szerint a gyorsforgalmi és a közutak fejlesztésére a kormányok 1995–1998 között 212 milliárdot, 1999–2002 között pedig 342,4 milliárd forintot biztosítottak: az elmúlt három évben 62 százalékkal többet költöttek ilyen jellegű beruházásokra, mint az előző ciklusban.
Jelenleg a beruházásokban magyar nagy-, közepes-, és kisvállalkozások érdekeltek, az NA Rt. eddig 170 milliárd értékű szerződést kötött a fővállalkozókkal, és a napokban írnak alá újabb megállapodást az M30-as beruházásaira.
Hétfőn kezdi el a Magyar Autópályaépítő Konzorcium az M7-es bal pályájának a teljes felújítását. A 24,86 milliárd forint értékű beruházás során a 93 kilométer hosszú útszakaszt és a hozzá tartozó létesítményeket építik át november 30-ig. Az M7-sen április 30-án adják át a Balatonaliga–Zamárdi között megépülő, hiányzó fél autópályát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.