Jelenleg az országos közúthálózat egyik legjobban terhelt infrastrukturális létesítménye a 10. számú főút, a Dorogot és Esztergom-Kertvárost elkerülő, 3,5 kilométer hoszszú szakasz 1,4 milliárd forintért épül – mondta el Manninger Jenő, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (Kövím) politikai államtitkára, aki Latorcai János országgyűlési képviselővel és Meggyes Tamás, Esztergom város polgármesterével együtt helyezte el a tehermentesítő út alapkövét. A közelmúltban elfogadott Széchenyi-plusz keretében – mint ismert – 23 települést elkerülő út épül, 15 területen kapacitásbővítő beruházásokat hajtanak végre, a hároméves, 304 milliárd forint költségvetésű programban szerepel öt gyorsforgalmi út fejlesztése is. A legtöbb beruházásra rendelkezésre állnak az építési engedélyek, így hamarosan országszerte hozzá lehet kezdeni a hálózatfejlesztő beruházásokhoz – tudtuk meg a beruházást bonyolító Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-től.
A Kövímtől származó információink szerint a gyorsforgalmi és a közutak fejlesztésére a kormányok 1995–1998 között 212 milliárdot, 1999–2002 között pedig 342,4 milliárd forintot biztosítottak: az elmúlt három évben 62 százalékkal többet költöttek ilyen jellegű beruházásokra, mint az előző ciklusban.
Jelenleg a beruházásokban magyar nagy-, közepes-, és kisvállalkozások érdekeltek, az NA Rt. eddig 170 milliárd értékű szerződést kötött a fővállalkozókkal, és a napokban írnak alá újabb megállapodást az M30-as beruházásaira.
Hétfőn kezdi el a Magyar Autópályaépítő Konzorcium az M7-es bal pályájának a teljes felújítását. A 24,86 milliárd forint értékű beruházás során a 93 kilométer hosszú útszakaszt és a hozzá tartozó létesítményeket építik át november 30-ig. Az M7-sen április 30-án adják át a Balatonaliga–Zamárdi között megépülő, hiányzó fél autópályát.
Szánalmas: Az ukránok amiatt kritizálják hazánkat, amit ők maguk is csinálnak
