Előbb lassú, majd gyors forgalom a Balatonig

Múlt héten elkezdődött az M7-es sztráda bal pályájának a felújítása Zamárdi és Érd között, így az átadás időpontjáig – november 30-ig – egyszerre több szakaszon forgalomkorlátozásokra és elterelésekre kell számítani. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) 24,86 milliárd forintért vállalta el a bal pálya teljes körű felújítását. Az út megnyitását követően Budapesttől a Balatonig és vissza gyorsforgalmi utat vehetnek igénybe az autósok.

Putsay Gábor
2002. 03. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyszerre öt szakaszon dolgoznak a kivitelező cégek emberei a 110-es és a 17-es kilométerszelvények között. Egy-egy lezárt szakasz nyolc-tíz kilométer hosszú, de júliusban és augusztusban, a főszezon idején ezeknél lényegesen rövidebb munkaterületeken dolgoznak majd az útépítők. A munkákat úgy ütemezték, hogy a nyári csúcsidőszakban kevesebb legyen a forgalomkorlátozás.
Erre azért van szükség, hogy a közlekedés ebben az időszakban is zavartalan legyen – közölte Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője. Az építkezések során a bal pályáról a már felújított jobb pályára terelik a forgalmat, ahol négy, egyenként 2-2,4 méter széles sávot alakítanak ki, a megengedett legnagyobb sebesség pedig 60 kilométer lesz óránként. A szűk sávok miatt fokozott figyelemmel kell lenniük a gépjárművezetőknek nemcsak az egyenes haladáskor, hanem a le- és a felhajtóknál is. A főváros felé vezető oldal csomóponti ágait időszakosan lezárják, a Siófok felé vezető oldalon a korlátozások idején a lassító- és gyorsítósávok megszűnnek, ezért az autópályára való felhajtáskor a járművezetőknek meg kell állniuk.
Gyorsabban épülnek ezek a szakaszok, mint a jobb pályán, hiszen itt nem az elavult betonburkolatot kell felszámolni, hanem a már meglévő aszfaltrétegeket cserélik ki, illetve javítják. Ez alól kivételt képez a 110-es és a 90-es kilométerszelvények közötti szakasz, amely eddig autóútként üzemelt. A Nemzeti Autópálya Rt. és a MAK januárban 24,86 milliárd forint értékű szerződést kötött a 93 kilométer hosszú szakaszra. Az útpálya felújítása mellett a kivitelezők elvégzik a vízelvezető rendszerek korszerűsítését, a felüljárók rekonstrukcióját, amelyekre a jobb pálya felújítása során nem került sor, vagy nem fejezték be. Korszerűsítik a forgalomtechnikai berendezéseket, illetve a sztráda mindkét oldalán vadvédő kerítéseket építenek. A szerződés szerint a bal pályát november 30-án adják át a forgalomnak.
Ezzel egy időben folyamatosan dolgozik a MAK Balatonaliga és Zamárdi között félautópálya építésén. A 20 kilométer hosszú szakaszt április 30-ig adják át a forgalomnak, majd a bal pálya felújítása során ide terelik a gépjárműveket. A félautópályán megkezdődött az utolsó aszfaltréteg lefektetése. Az út átadásáig húszezer tonna aszfaltot kell felhasználniuk.
A teljes rekonstrukciót követően magas műszaki színvonalat és kulturált közlekedést biztosító autópályát vehetnek igénybe azok, akik az M7-esen közlekednek. Székesfehérvártól a főváros felé tartó autósoknak rendelkezésükre áll majd a harmadik forgalmi sáv, amely gyorsabb és biztonságosabb haladást tesz lehetővé a sztrádán. A harmadik sáv elsősorban hétvégenként és szezonban tesz majd jó szolgálatot, hiszen ekkor egy meghatározott időszakban lényegesen nagyobb forgalom alakul ki, mint amire a kétsávos autópályát megépítették.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.