Egyszerre öt szakaszon dolgoznak a kivitelező cégek emberei a 110-es és a 17-es kilométerszelvények között. Egy-egy lezárt szakasz nyolc-tíz kilométer hosszú, de júliusban és augusztusban, a főszezon idején ezeknél lényegesen rövidebb munkaterületeken dolgoznak majd az útépítők. A munkákat úgy ütemezték, hogy a nyári csúcsidőszakban kevesebb legyen a forgalomkorlátozás.
Erre azért van szükség, hogy a közlekedés ebben az időszakban is zavartalan legyen – közölte Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője. Az építkezések során a bal pályáról a már felújított jobb pályára terelik a forgalmat, ahol négy, egyenként 2-2,4 méter széles sávot alakítanak ki, a megengedett legnagyobb sebesség pedig 60 kilométer lesz óránként. A szűk sávok miatt fokozott figyelemmel kell lenniük a gépjárművezetőknek nemcsak az egyenes haladáskor, hanem a le- és a felhajtóknál is. A főváros felé vezető oldal csomóponti ágait időszakosan lezárják, a Siófok felé vezető oldalon a korlátozások idején a lassító- és gyorsítósávok megszűnnek, ezért az autópályára való felhajtáskor a járművezetőknek meg kell állniuk.
Gyorsabban épülnek ezek a szakaszok, mint a jobb pályán, hiszen itt nem az elavult betonburkolatot kell felszámolni, hanem a már meglévő aszfaltrétegeket cserélik ki, illetve javítják. Ez alól kivételt képez a 110-es és a 90-es kilométerszelvények közötti szakasz, amely eddig autóútként üzemelt. A Nemzeti Autópálya Rt. és a MAK januárban 24,86 milliárd forint értékű szerződést kötött a 93 kilométer hosszú szakaszra. Az útpálya felújítása mellett a kivitelezők elvégzik a vízelvezető rendszerek korszerűsítését, a felüljárók rekonstrukcióját, amelyekre a jobb pálya felújítása során nem került sor, vagy nem fejezték be. Korszerűsítik a forgalomtechnikai berendezéseket, illetve a sztráda mindkét oldalán vadvédő kerítéseket építenek. A szerződés szerint a bal pályát november 30-án adják át a forgalomnak.
Ezzel egy időben folyamatosan dolgozik a MAK Balatonaliga és Zamárdi között félautópálya építésén. A 20 kilométer hosszú szakaszt április 30-ig adják át a forgalomnak, majd a bal pálya felújítása során ide terelik a gépjárműveket. A félautópályán megkezdődött az utolsó aszfaltréteg lefektetése. Az út átadásáig húszezer tonna aszfaltot kell felhasználniuk.
A teljes rekonstrukciót követően magas műszaki színvonalat és kulturált közlekedést biztosító autópályát vehetnek igénybe azok, akik az M7-esen közlekednek. Székesfehérvártól a főváros felé tartó autósoknak rendelkezésükre áll majd a harmadik forgalmi sáv, amely gyorsabb és biztonságosabb haladást tesz lehetővé a sztrádán. A harmadik sáv elsősorban hétvégenként és szezonban tesz majd jó szolgálatot, hiszen ekkor egy meghatározott időszakban lényegesen nagyobb forgalom alakul ki, mint amire a kétsávos autópályát megépítették.
Egyre több közpénzt nyelnek el az NGO-k Ausztriában
