Hatschek Béla budapesti optikus volt az első büszke automobil-tulajdonos, őt Törley József pezsgőgyáros követte, aki tehergépkocsikat is vásárolt cégének. Bezerédy Gyula szobrász Bécsből hozatott magának elsőként motorkerékpárt. Sajnos sem Hatschek Benz Velója, sem Bezerédy Hildebrand és Wolfmüller gyártmányú motorja nem maradt meg.
A hazai fejlesztések úttörő alakjai voltak Csonka János és Bánki Donát, legjelentősebb találmányuk a világon elsőként szabadalmaztatott karburátor. Csonka János tervei alapján készített elsőként a Ganz és Társa honi gyártású autót, a motorral hajtott Csonka-tricikli 25 évig állt a Magyar Posta szolgálatában, ma látható a Közlekedési Múzeumban. A századfordulóra megszaporodott számú gépjárművek okán Rudnay Béla budapesti rendőrkapitány bevezette a KRESZ-t (közlekedési rendszabályok). Az 1900-ban alakult Magyar Automobil Klub meghatározta a járművek műszaki követelményeit és a sofőrök iránti kívánalmakat. Ekkortól látták el rendszámmal az automobilokat, éppen 1047-en voltak az országban.
A bátrak a hazai gyártás beindításán törték a fejüket. A budapesti Podvinecz és Heisler Malomépítészeti és Gépgyár Phőnix néven hoz forgalomba gépkocsikat, amelyeket később MÁG néven futók követnek. A Győri Magyar Wagon és Gépgyár személyautókban, majd teherautókban „utazik”, s autóbuszokkal is megjelenik a piacon. Az első igazi hazai autógyár Aradon létesül, persze mindenféle külföldi licencek megvásárlásával és kombinálásával. A főmérnök Böszörményi Jenő, a műhelyfőnök Fejes Jenő, s induláskor Arad városa rendelt a gyártól tíz autóbuszt. E járműpark szolgált az autóbusz-vállalat megalakulásához. Aradról rendelt a Magyar Királyi Posta is haszonjárműveket, s 1912-től itt készültek a budapesti taxik.
Mindkét háború alaposan megtépázta a magyar autógyártást és közlekedést, 1945-től a Rába és a MÁVAG termel, később a Csepel Művek. Nagy kísérlet: Pentelényi János tervez egy kiskocsit, amely 1946-ban el is készül, de a Pente 600-as népautónak szánt járműnek egyetlen prototípusa látható a Közlekedési Múzeumban. Hazai tervezésű és szabadalmú személyautó-gyártás azóta sincs hazánkban.
Az ETO reméli a Konferencialiga főtábláját, a Rapid Wien biztos benne
