„Hálapénz” a kampánycégnek

Az 1999-es és 2000-es fővárosi út-, illetve hídfelújítás jelentős részénél a Sawyer Miller Group Kft.-t bízták meg a rekonstrukciók PR-munkálatainak elvégzésével. A lapunk birtokába került dokumentumok szerint Demszky Gábor 1998-as kampányát is bonyolító cég két év alatt mintegy 82 millió forintos megbízást kapott több részletben. Perlaki Jenő, a Városháza pénzügyi ellenőrző bizottságának fideszes elnöke azt vélelmezi: nyomást gyakoroltak a beruházásokat kivitelező vállalatokra, hogy a tájékoztatási feladatokkal a kft.-t bízzák meg, a lakosság tájékoztatását ugyanis a Városháza megfelelő ügyosztályai is el tudnák látni.

2002. 03. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bruck Gábor, a Sawyer Miller vezetője – mint egyik sajtónyilatkozatában is kifejti – nem titkolja SZDSZ-es kötődését. Demszky Gábor legutóbbi főpolgármesteri kampányában személyesen is részt vett tanácsadóként, mint ahogy Demszky pártelnöki ideje alatt a legszűkebb SZDSZ-es konzultatív csapatnak is tagja volt. A Sawyer Miller a közelmúltban többségi tulajdont szerzett a Marketing Centrum piackutató cégben is, amelynek igazgatójává Nyáry Krisztiánt, Demszky Gábor volt sajtófőnökét választották. Információink szerint a főpolgármester idei önkormányzati választási kampányának tervezésére ismét a Bruck Gábor vezette PR-céget kérik fel.
A lapunk birtokába került dokumentumokból kiderül: a Sawyer Miller 1999. és a 2000. évben kapott megbízásai a fővárosi önkormányzat által finanszírozott út- és hídfelújítások kommunikációs stratégiáinak kidolgozására vonatkozik. A megbízásokat olykor a Főpolgármesteri Hivatal vagy a fővárosi tulajdonú BKV Rt., esetenként pedig a beruházások kivitelezői adták. A Városháza kezdeményezésére például hárommillió forintot kapott a PR-cég a Határ úti felüljáró felújításának „kommunikálásáért”. A Kvassay úti Duna-híd építésével kapcsolatos tájékoztatási munkák elvégzésére a főváros által kivitelezőnek kiválasztott Hídépítő Rt.-től 5,4 millió forint plusz áfa megbízási díjban részesült a Sawyer Miller. A többi út- és hídrekonstrukcióval kapcsolatos kommunikációs feladat elvégzésére szintén többmilliós megbízásokat adtak a cégnek.
Perlaki Jenő, a Városháza pénzügyi ellenőrző bizottságának fideszes elnöke szerint néhány figyelemfelkeltő tábla elhelyezéséhez és a tájékoztató jellegű szórólapok kihordásához nem szükséges megbízni külön PR-céget. A lakosság tájékoztatását ugyanis a Városháza megfelelő ügyosztályai is el tudnák látni. A politikus azt is vélelmezi, nyomást gyakoroltak a beruházokat kivitelező vállalatokra, hogy a tájékoztatási és kommunikációs feladatokkal a Sawyer Miller Kft.-t bízzák meg. Perlaki Jenő úgy véli, hogy azért bízzák meg apránként, beruházásonként a PR-céget, mert így ki tudják kerülni a közbeszerzési eljárások lefolytatását. Deák András, a közbeszerzési bizottság elnöke lapunknak úgy nyilatkozott: busás hasznot hozó megbízási szerződésekkel végez álmunkát a Sawyer Miller, amelynek vezetője öt éve politikai PR-főnöke Demszky Gábornak. Az sem véletlen – tette hozzá –, hogy Pócs Attila, a városházi programvégrehajtó egység vezetője több tucatnyi szerződést kötött az SZDSZ-közeli céggel. Deák András beszámolt arról, hogy korábban többször kérte Atkári János főpolgármester-helyettestől, adja át tanulmányozás céljából neki a főváros, illetve a PR-cég között köttetett megbízási szerződéseket. Demszky Gábor főpolgármester lapunk kérdésére csupán annyit közölt, hogy a Sawyer Miller Kft.-t közbeszerzési eljárások révén választják ki, de tudomása szerint nem ez a cég végzi mindegyik híd- és útfelújítás kommunikációs munkáit. A lapunk birtokában lévő dokumentumok arról tanúskodnak, hogy 1999-ben és 2000-ben 19 fővárosi beruházás alkalmával bízták meg a Bruck Gábor vezette PR-céget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.