Még az év első felében elvégzik az 5-ös számú főút Alsónémedi és Bugyi közötti öt kilométeres szakaszának aszfaltozását. Amióta az M5-ös autópályán még 1996-ban fizetőkapukat telepítettek, a teherforgalom jelentős része átterelődött a főútra, s a nagy terhelés az útburkolat állagának folyamatos romlásához vezetett. Ezért kell a főút felületét állandóan javítani, de a felújítandó útszakaszok közül már csak ez a szakasz hiányzik. Előreláthatólag itt várható majd a legnagyobb forgalom, s gyakran keletkezhetnek majd dugók. A munkálatok valószínűleg egy hónapig tartanak majd. Folytatódik a tavaly megkezdett Nagykőrös–Abony közötti, szintén öt kilométeres összekötő út szélesítése. A jelenlegi 3,5-4 méter széles utat hatméteresre szélesítik a munkálatok során. A 31-es főút Hajta-patak hídját Nagykáta és Jászberény között szintén felújítják, ami főleg az állagmegőrzést, korrózióvédelmet és hídszigetelést jelenti.
Pásztor Zoltán, a társaság szóvivője lapunknak elmondta: a Hajta-híd mellett két jelentős híd felújítása készül az év első felében. Az egyik – már zajló hídfelújítás – a százhalombattai kőolaj-finomítóhoz vezető, vasút feletti közúti hidat érinti, a másik pedig a 4-es főút üllői vasút feletti közúti hidat. Az utóbbi két beruházás háromszázmillió forintba kerül. Ezenkívül még kilenc alsóbbrendű út kap új felületi bevonatot, többek között Szentendre, Monor és Cegléd térségében. Ezek a tervek szerint körülbelül öt év időtartamra szóló útfelújítások, amelyek legfontosabb célja az úgynevezett csúszósúrlódás, és ezzel együtt a forgalombiztonság növelése lesz. Ezek egy későbbi, komolyabb munkálatokat megelőző, úgynevezett éllettartam-növelő beavatkozások. A felújítások a tavaly megpályáztatott és idén végrehajtandó munkákkal együtt körülbelül 650-700 millió forintba kerülnek majd.
Hamis bankjegyek áraszthatják el az országot
