Kedvében járnak a sietőknek

Barcsnál, az Adria kapujaként emlegetett dél-somogyi kisvárosnál folytatja az útépítést a beruházó Nemzeti Autópálya Rt. megbízásából a Somogy Megyei Állami Közútkezelő Kht. Másik jelentős munkájuk Siófok határában, Kiliti és a „nyári főváros” között készül el: négysávos utat építenek hatalmas mennyiségű föld és aszfaltbeton megmozgatásával.

2002. 03. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabó Tibor főmérnök, a Somogy Megyei Állami Közútkezelő Kht. igazgatóhelyettese arról beszél, hogy a hónap végén megkezdik a 6-os és a 68-as út elkerülőszakasza építésének második ütemét. A várhatóan másfél évig tartó munkálatokról egyelőre nem tud nyilatkozni, de bizonyos, hogy kiváltképpen jól jön a megyének a Széchenyi Plusz gazdaságélénkítő programja.
Barcsnál a 6-os főút második, 2,9 kilométernyi szakaszának építése az új feladat: a 12 méteres koronaszélességű út 13 ezer köbméternyi homokos kavics megmozgatását és 3600 köbméternyi aszfalt bedolgozását igényli az építőktől. A 6-os út új szakasza révén gyorsabban átjuthatnak az autósok a horvátországi Belovárra, és onnan Zágrábon át az Adriára.
Barcs polgármestere, Feigli Ferenc mindezen túl annak is örül, hogy a Széchenyi-programmal kiteljesedő útépítés jelentősen csökkenti majd a balesetveszélyt a kisváros térségében. A Barcs és Nagyatád közötti 68-as barcsi bevezető szakaszából „kiiktatják” a jelenlegi két derékszöget az útépítők. Az átlós út – mint a mellékelt térképen látható – 1,8 kilométeres átkötéssel kíméli meg Barcs belvárosának forgalmát. Ez utóbbi 31 ezer köbméternyi föld megmozgatását igényli, és az átkötőút szélessége is 7,5 méter lesz. A pályaszerkezet 5300 köbméternyi homokos kavics beépítését indokolja, a cementstabilizációhoz 3300 köbméternyi anyagot használnak fel, a betonozáshoz pedig 2100 köbméternyi aszfaltbeton szükséges.
Régi gondként említi Szabó Tibor a Szekszárdot Siófokkal öszszekötő 65-ös út Kiliti és az autópálya közötti szakaszának forgalmát. Itt – ugyancsak a Széchenyi Pluszból – a két nyomsávos utat kétszer két sávosra szélesítik. Ezen belül Siófok határában három körforgalmú csomópontot is építenek. Mivelhogy Kilititől Siófokig sűrű az autóbusz-forgalom, a megállók miatt teljes hosszon 15 méter széles lesz az új kétsávos főpálya és kerékpárút, valamint gyalogjárda építése is vár a kivitelezőre. A 65-ösnél 2300 köbméternyi aszfaltot kell beépíteni, a buszmegállók és a körforgalmak pedig 1400 négyzetméteren viacolor burkolatot kapnak. Siófoknál a tervek szerint április végén startol az 1,4 kilométer hosszú négysávos út építése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.