A tavalyi évben a Sole Hungária Rt. megerősítette pozícióját, és növelte árbevételét. A hazai piacon 18 százalékos részesedésével, és évi 300 millió liter tej feldolgozásával második legnagyobb tejipari cég árbevétele megközelítette a 40 milliárd forintot, 30 százalékkal meghaladva a 2000 évi teljesítményt. Emelkedett a cég exportja is, s elérte a négymilliárd forintot – közölte tegnap Gerry Lenihan, a vállalat vezérigazgatója. Hozzátette, itthon az idén 2,6 milliárdos beruházást terveznek, terjeszkedésük fő iránya pedig Szlovákia, ahol két üzemet már megvettek. Mindemellett a Sole, hasonlóan a többi, hazai tejipari vállalathoz hasonlóan érdeklődést tanúsít a MiZo iránt is, bár a 7,5 milliárdos vételárat nagyon magasnak tartják – mondta.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a Sole kiemelt figyelmet fordít a minőségi termelés biztosítására, a szegedi és a makói üzemükben tavaly megszerezték az ISO 9001 minőségbiztosítási tanúsítványt, és minden egységükben bevezették a HACCP-rendszert, ezért érthetetlennek tartja a Sole-termékek elleni kifogásokat, mivel a birtokában lévő vizsgálati jegyzőkönyvek nem támasztják alá azokat.
Korábban egyes vizsgálati eredmények alapján többször is minőségi kifogások merültek fel a Sole termékei ellen. A leggyakoribb hiba a termékek előírtnál alacsonyabb fehérjetartalma volt. A vizsgálatokat a fogyasztóvédelmi főfelügyelőség és Koltai Ildikó fideszes képviselő asszony indította el, aki a visszásságok megszüntetése érdekében már megtette a törvényi szabályozás megváltoztatásához szükséges lépéseket is: kezdeményezte, hogy az eddigi egymilliós fogyasztóvédelmi bírság ötmillió forintra emelkedjen, és adók módjára behajtható legyen.
A nyáron elapadt a Tisza + videó
