Jön a víz! – mondják a vízügyi szakemberek, de diploma nélkül is látható, hogy a rakparton mostanában motorcsónakkal ajánlatos közlekedni. Jó pár évvel ezelőtt hasonló mód kiöntött a Duna, akkor láttam a Margit hídnál egy nyakig vízben árválkodó behajtani tilos táblát, amelynek közepén felirat hirdette: kivéve MSZMP! A győzhetetlen párt kivételezett volt, kár, hogy nem adták utasításba, hogy minden pártvezér kötelezően hajtson is be azon a szakaszon, most az egész ország kint lenne a vízből. Árad a Duna, ám ez a vízügyeseknek kevesebb fejtörést okoz, mint a Sas-hegy tetején autózó polgárnak, mert az okvetlenül dugóba kerül, s órákig tülkölhet, míg végre a Kőbányai úton megindul a forgalom, ami az egész fennakadás okozója volt. Az más kérdés, ha a Kőbányai úton nekilendül a kocsisor, akkor valahol Nagytétényben feltétlenül torlódás keletkezik, mert mint tudjuk: mindennek ára van.
Budapest közlekedése erősen időjárásfüggő. Ha a hajnali órákhoz képest délre öt fokkal emelkedik a hőmérséklet, akkor már csak gyalog lehet közlekedni a Rákóczi úton, viszont amikor leesik az első hó, még négykézláb sem. Személygépkocsik, buszok, villamosok, mentők, tűzoltóautók dudálnak, csilingelnek, szirénáznak egy helyben, mert a Blahán elakadt egy hókotró, és kitört a káosz.
Árad a Duna, a rakpartokat le kell zárni, és az egész nap folyamatosan hömpölygő forgalom beszorul a belső utakra, amelyek amúgy is, áradás nélkül is túlterheltek, szárazság idején sem igazán lehet haladni rajtuk. Ilyenkor az autópiacon megnő a vízibicikli forgalma és ára, mert csavarosabb észjárású emberek arra számítanak, hogy a főváros vízibicikliutakat jelöl ki. Ám a főváros nem tesz ilyet, talán azért, mert az útburkolati jeleket nem tudják felfesteni, helyette a főpolgármester szívhez szóló közleményében kéri a lakosságot, hogy legalább néhány napig ne üljön autóba, hanem használja a tömegközlekedési járműveket. Ritkán szoktuk dicsérni a főpolgármestert, de most tetőtől talpig igazat adunk neki, s őszintén fájlaljuk, hogy könyörgése süket fülekre talál, mert a polgárok pártszimpátiáiktól és politikai elkötelezettségüktől függetlenül autójukba szállnak, mondván: nem azért vettük, hogy a buszon zötykölődjünk. S miközben keresztben állnak a villamosok előtt, elégedetten állapítják meg, hogy a tömegközlekedési eszközök is állnak, azokkal sem lehet haladni, s mily okosan tették, hogy nem hallgattak senkire, mégis autóval jöttek, mennyivel kényelmesebb abban várakozni. Pénteken vagy szombaton levonul az árhullám, újra megnyitják a rakpartokat, ám a meteorológiai előrejelzések szerint a Balti-tenger térségében nagy vihar várható, ezért a budapesti közlekedési dugó nem fog megszűnni.
Megalapozatlan vádakkal üldözik a konzervatív politikusokat Lengyelországban
