Megújul a járműpark

A MÁV Rt. forgalmának 60 százalékát kitevő elővárosi közlekedési rendszerben 136 felújított személykocsit állítanak forgalomba másfél éven belül. A cég járműparkját német és orosz motorkocsikkal korszerűsítik, áprilisban pedig megérkezik az első kétáramnemű villamos mozdony is.

Putsay Gábor
2002. 03. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Versenyképes a tömegközlekedés abban az esetben lehet, ha az érintett hazai vállalatok biztosítják a piac által elvárt szolgáltatási színvonalat. A közlekedési kormányzat eltökélt szándéka az elővárosi vasút folyamatos fejlesztése, ezzel egyidejűleg a fővárosi tömegközlekedés gondjain is enyhíteni lehet – mondta el tegnap Manninger Jenő, a közlekedési és vízügyi tárca politikai államtitkára a Bombardier MÁV Kft. által felújított személykocsik bemutatóján. A MÁV vagonparkjának átlagéletkora 27 év, így a vasút nem lehet versenyképes. A főváros környéki modern közlekedési rendszer kiépítése több száz milliárd forintba kerül, ezért csak lépésenként lehet a vasúti infrastruktúrát fejleszteni, ez a folyamat azonban már az elmúlt években megkezdődött. A vasúttársság eddig több magas komfortfokozatú kocsit állított forgalomba a főváros körzetében, átépítették a Budapest– Vác–Szob közötti pályát, és folyamatban van a Szolnok felé vezető két legforgalmasabb vonal felújítása. Jelentősen emelné a szolgáltatás színvonalát a Budapesti Közlekedési Szövetség megteremtése, egyelőre azonban a közös bérlet bevezetéséről sem sikerült megállapodni a főváros vezetésével. Manninger lapunknak elmondta: Demszky Gábor főpolgármester továbbra is négy követelésétől teszi függővé a közös bérletet, és nem küldött egyértelmű választ Fónagy János miniszter azon levelére, hogy ezek megtárgyalása előtt hozzájárulna-e a bérlet mielőbbi bevezetéséhez.
A Bombardier MÁV Kft. 10,3 milliárd forintért újítja fel a 136 kocsit, amelyek közül az utolsó 2003-ban gördül ki a gyárból. A program második ütemében 150-200 vagon átépítését tervezik. Hamarosan megérkezik az orosz államadósság terhére megrendelt első motorkocsi és a Siemens AG megkezdte a 13 ikermotorvonat gyártását.

Utazási szakkiállítás Győrött. Utazási és idegenforgalmi szakkiállítás nyílik március 21-én Győrött, az Ady-városi Sportcentrumban 48 kiállítóval, közel 800 négyzetméteren – jelentette az MTI. Az utazási irodák mellett a horvát, a lengyel, a tunéziai és a német idegenforgalmi hivatalok ugyancsak képviseltetik magukat, továbbá bemutatkoznak az ország különböző tájegységei is. A kiállítás díszvendége a Tisza-tó turisztikai sajátosságait bemutató intézmény, a Magyar Turizmus Rt. Tisza-tavi Regionális Projekt Iroda lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.