A kormányzat gazdaságélénkítő intézkedései között első helyen áll az infrastruktúra-fejlesztés, amit az is bizonyít, hogy az elkövetkező három évben 307 milliárd forintot szándékoznak útfejlesztésre fordítani a Széchenyi-terv keretében. Április 15-ig a tervezett 43 útprojektből 41 megkezdődik, illetve folyamatban lesz – jelentette be Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter a Bihar-Bihor eurorégió jövőjéről rendezett tanácskozáson tegnap Berettyóújfaluban. A fejlesztés öt autópálya-szakaszt és 38 gyorsforgalmi útszakaszt érint. Az utóbbi blokkban főként olyan településeket elkerülő útszakaszok szerepelnek, amelyek később autópályák, illetve gyorsforgalmi utak részét képezi majd.
Az összekötő híd – amelynek nyomvonala Budapest érintése nélkül a Dunát Dunaújvárosnál átszelve érkezik a nyugati országrészből a keleti országrészbe – a 2002–2006 közötti kormányzati ciklus között elkészül, ám a román határ elérését csak 2010 utánra tervezik. Az európai csatlakozásból adódó határ menti előnyök mielőbbi kiaknázása érdekében azonban szerencsés lenne, ha a határ menti szakaszok mind a magyar, mind a román oldalról már a következő ciklusban kiépülnének – mutatott rá Kósa Lajos, Debrecen polgármestere.
Nagyváradnak érdeke, hogy a Romániát átszelő autópálya a város érintésével épüljön meg, s ezért a bihoriak mindent meg is tesznek – mondta lapunknak a Bihor megyei tanács alelnöke.
A hajdú-bihari útfejlesztések közül jelenleg a 4-es út Hajdúszoboszlót elkerülő szakasza a legjelentősebb, ennek költsége 8,5 milliárd forint. Folyamatban van a Bihar életében jelentős szereppel bíró 47-es út rekonstrukciójának harmadik és negyedik üteme, erre 2,6 milliárd forintot fordítanak. A megye déli régiójában fontos a 48-as út nyírábrányi szakaszának korszerűsítése is, amire 300 millió forintot fordít a tárca – hangsúlyozta Fónagy János.
Erre még Zelenszkij sem számított, megdöbbentő helyre szöknek az ukrán férfiak
