Növekvő forgalom Gönyű kikötőjéhez

Olyan építéseket és fejlesztéseket próbál megvalósítani az Állami Közútkezelő Kht. Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatósága, amelyek segítségével növekszik az utasbiztonság, a forgalom gyorsabb lesz, és a települések mentesülnek a forgalomból származó szennyeződésektől.

Szeles Sándor
2002. 03. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több olyan tényező játszik szerepet a forgalom alakulásában, amelyet a tervezéskor figyelembe kell venni. Ilyen például a gönyűi kikötő, amely egyre nagyobb teherforgalmat bonyolít le. Egyik elképzelés szerint egyszintbeli felüljáró létesülne, amely a 10-es főút forgalmát bonyolítaná. A jövőben kapcsolatot szeretnének kialakítani a 10-es és a 19-es út között egy egyszerű átvágással, amely összekötné a két utat, ezáltal is csökkentve a felesleges forgalmat. Mint lapunk már beszámolt róla, a péri repülőtéren jelentős fejlesztést hajtanak végre, amely ősszel fejeződik be, és amelynek közútforgalmi hatásaival számolni kell. Ezért a reptérnél a 81-es számú úton csomóponti kialakítást hajtanak végre, bár a felmérések szerint még bizonyos időnek el kell telnie, hogy az utasforgalom beinduljon.
A Széchenyi Plusz által jelenleg két helyen zajlanak építési munkálatok előkészítő stádiumban: a 84-es úton a határátkelő előtti, másfél kilométeres szakasz négynyomúsítását hajtják végre, vagyis kétszer két sávos lesz az út. A későbbiek folyamán ennek a szakasznak a végétől indul a majdani soproni gyorsforgalmi út. A 81-es számú út bevezető szakaszán végrehajtandó munkálatoknak két ütemük van: az egyik Győr város határától a Tatai útig, a másik pedig a Tatai úttól a Szigethy Attila útig húzódna; ez utóbbinál külön szintű vasúti átjárót is építenek majd.
A Győr–Csorna szakasz négynyomúsításának lehetőségét is vizsgálják a szakemberek, jelenleg az ezzel kapcsolatos környezetvédelmi hatásvizsgálat készül. 2015-re tervezik az enesei és csornai elkerülőszakaszok megépítését, amelyek enyhítenék az ott lakók megélhetési gondjait. A pomogyi (Pam Hagen-i) határátkelő valamikor faalapra épült gyalog- és kerékpárátkelő volt, nagyjából tíz évvel ezelőtt épült ki a műút. Tanulmányterv készült arról, hogy ennek a határátkelőnek a 85-ös főúttal a kapcsolata Fertőd elkerülésével létrejöjjön, vagyis ennek megvalósítása a közeljövőben megtörténhet. Ez azért fontos, mert ha a Bécs felől közlekedők Brucknál ezen átkelő felé fordulnak Hegyeshalom helyett, mindössze 23 kilométernyi többletutat vállalnak. Ez soknak tűnhet, ám a külföldi vendégmunkások nyári nagy szabadságolása idején az amúgy is túlterhelt Hegyeshalomnál lévő átkelőnél sokszor másfél-két kilométeres sorok kígyóznak, s olyankor órákat lehet megtakarítani a Pam Hagen-i határátkelő igénybevételével.
Kapuvár és Nagycenk között a 85-ös számú főút balesetveszélyessége miatt öt ütemben hajtottak-hajtanak végre felújításokat a huszonnyolc kilométeres szakaszon. A hetvenes évek óta tartó közlekedési probléma oldódott meg a beruházással. 1998–99-re kiépült az út Kapuvártól Peresztegig. Jelenleg a Pereszteg–Nagycenk szakasz építése folyik, amely várhatóan a harmadik negyedévben befejeződik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.