Több olyan tényező játszik szerepet a forgalom alakulásában, amelyet a tervezéskor figyelembe kell venni. Ilyen például a gönyűi kikötő, amely egyre nagyobb teherforgalmat bonyolít le. Egyik elképzelés szerint egyszintbeli felüljáró létesülne, amely a 10-es főút forgalmát bonyolítaná. A jövőben kapcsolatot szeretnének kialakítani a 10-es és a 19-es út között egy egyszerű átvágással, amely összekötné a két utat, ezáltal is csökkentve a felesleges forgalmat. Mint lapunk már beszámolt róla, a péri repülőtéren jelentős fejlesztést hajtanak végre, amely ősszel fejeződik be, és amelynek közútforgalmi hatásaival számolni kell. Ezért a reptérnél a 81-es számú úton csomóponti kialakítást hajtanak végre, bár a felmérések szerint még bizonyos időnek el kell telnie, hogy az utasforgalom beinduljon.
A Széchenyi Plusz által jelenleg két helyen zajlanak építési munkálatok előkészítő stádiumban: a 84-es úton a határátkelő előtti, másfél kilométeres szakasz négynyomúsítását hajtják végre, vagyis kétszer két sávos lesz az út. A későbbiek folyamán ennek a szakasznak a végétől indul a majdani soproni gyorsforgalmi út. A 81-es számú út bevezető szakaszán végrehajtandó munkálatoknak két ütemük van: az egyik Győr város határától a Tatai útig, a másik pedig a Tatai úttól a Szigethy Attila útig húzódna; ez utóbbinál külön szintű vasúti átjárót is építenek majd.
A Győr–Csorna szakasz négynyomúsításának lehetőségét is vizsgálják a szakemberek, jelenleg az ezzel kapcsolatos környezetvédelmi hatásvizsgálat készül. 2015-re tervezik az enesei és csornai elkerülőszakaszok megépítését, amelyek enyhítenék az ott lakók megélhetési gondjait. A pomogyi (Pam Hagen-i) határátkelő valamikor faalapra épült gyalog- és kerékpárátkelő volt, nagyjából tíz évvel ezelőtt épült ki a műút. Tanulmányterv készült arról, hogy ennek a határátkelőnek a 85-ös főúttal a kapcsolata Fertőd elkerülésével létrejöjjön, vagyis ennek megvalósítása a közeljövőben megtörténhet. Ez azért fontos, mert ha a Bécs felől közlekedők Brucknál ezen átkelő felé fordulnak Hegyeshalom helyett, mindössze 23 kilométernyi többletutat vállalnak. Ez soknak tűnhet, ám a külföldi vendégmunkások nyári nagy szabadságolása idején az amúgy is túlterhelt Hegyeshalomnál lévő átkelőnél sokszor másfél-két kilométeres sorok kígyóznak, s olyankor órákat lehet megtakarítani a Pam Hagen-i határátkelő igénybevételével.
Kapuvár és Nagycenk között a 85-ös számú főút balesetveszélyessége miatt öt ütemben hajtottak-hajtanak végre felújításokat a huszonnyolc kilométeres szakaszon. A hetvenes évek óta tartó közlekedési probléma oldódott meg a beruházással. 1998–99-re kiépült az út Kapuvártól Peresztegig. Jelenleg a Pereszteg–Nagycenk szakasz építése folyik, amely várhatóan a harmadik negyedévben befejeződik.
Izraeli hadsereg: Gázaváros kiürítése elkerülhetetlen
