Nyáron épül tovább az M3-as

Az M3-as autópálya még a Füzesabony–Polgár szakasz átadása előtt augusztusban tovább épül Görbeházáig. A sztráda jelenleg hetvenszázalékos készültségi szinten áll, a pályafelület 85 százalékát aszfalt borítja. A november 30-i határidőt tartani tudják a kivitelezők.

Putsay Gábor
2002. 03. 27. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenkét kilométeres szakaszon épül tovább Debrecen, illetve Nyíregyháza felé az M3-as autópálya augusztustól. Polgár és Görbeháza között megfelelő ütemben halad az építési terület előkészítése, illetve a szükséges engedélyek beszerzése, így még a Füzesabony–Polgár szakasz átadása előtt megkezdődhet a beruházás – jelentette ki tegnap a sajtó képviselőinek Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter, mi-után terepszemlét tartott az M3-as épülő szakaszain. Az M3-as Pródig kétszer két sávos autópályaként, onnan Debrecenig és Nyíregyházáig autópályává fejleszthető autóútként épül meg. Nyíregyházát követően Vásárosnaménynál válik ketté ismét az M3-as, és Barabásnál, illetve Záhonynál éri el az ukrán határt. Fónagy János kérdésre válaszolva elmondta: a következő ciklusban megépül az ukrán határig az autópálya. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy egy műszaki létesítményt akkor kell átadni, amikor teljes egészében elkészült – jelen esetben november 30-ig –, a kormánynak sem most, sem pedig korábban nem volt olyan szándéka, hogy a választásokhoz igazítsa az M3-as most épülő szakaszának megnyitását. November 30-ig az M30-as első öt kilométeres szakaszát is átadják, ezzel nemcsak a tiszántúli települések, hanem Miskolc is közelebb kerül a fővároshoz. Az M30-as egyébként 2003. november 30-ig épül meg Miskolcig.
Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta, hogy a Füzesabony és Polgár közötti szakasz 85 százalékán már elhelyezték legalább az egyik aszfaltréteget a kivitelezők, több kilométeren pedig már a kopóréteg is elkészült. Az autópályára fél méter vastag beton-, illetve aszfaltréteg kerül: a két betonréteg harminc, a három aszfaltréteg pedig húsz centiméter vastag, amelyeket olyan speciális anyagokból állítanak elő, amelyek minimálisra csökkentik a nyomvályú kialakulását. A műszaki és a pénzügyi készültség is hetvenszázalékos, az M3-as építése eddig 49 milliárd forintba került.
Az Oszlár és Polgár között épülő Tisza-híddal kapcsolatban Farkas László elmondta, hogy hamarosan megkezdik a kivitelezők a pályalemez betonozását, augusztusban pedig üzemkészre szerelik az átkelőt. Szekszárdnál a magas vízállás előtt sikerül megépíteni valamennyi háttéri pillért, illetve az egyik mederpillért. Az idén az 520 méter hosszú híd valamennyi pillére és az acélszerkezet is elkészül.
Az M7-es Balatonaliga és Zamárdi között épülő húsz kilométer hosszú fél autópályát az eredeti terveknek megfelelően április 30-ig adják át a forgalomnak, emellett folyamatosan dolgoznak a kivitelező cégek a főváros felé vezető bal pálya felújításán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.