Tizenkét kilométeres szakaszon épül tovább Debrecen, illetve Nyíregyháza felé az M3-as autópálya augusztustól. Polgár és Görbeháza között megfelelő ütemben halad az építési terület előkészítése, illetve a szükséges engedélyek beszerzése, így még a Füzesabony–Polgár szakasz átadása előtt megkezdődhet a beruházás – jelentette ki tegnap a sajtó képviselőinek Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter, mi-után terepszemlét tartott az M3-as épülő szakaszain. Az M3-as Pródig kétszer két sávos autópályaként, onnan Debrecenig és Nyíregyházáig autópályává fejleszthető autóútként épül meg. Nyíregyházát követően Vásárosnaménynál válik ketté ismét az M3-as, és Barabásnál, illetve Záhonynál éri el az ukrán határt. Fónagy János kérdésre válaszolva elmondta: a következő ciklusban megépül az ukrán határig az autópálya. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy egy műszaki létesítményt akkor kell átadni, amikor teljes egészében elkészült – jelen esetben november 30-ig –, a kormánynak sem most, sem pedig korábban nem volt olyan szándéka, hogy a választásokhoz igazítsa az M3-as most épülő szakaszának megnyitását. November 30-ig az M30-as első öt kilométeres szakaszát is átadják, ezzel nemcsak a tiszántúli települések, hanem Miskolc is közelebb kerül a fővároshoz. Az M30-as egyébként 2003. november 30-ig épül meg Miskolcig.
Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta, hogy a Füzesabony és Polgár közötti szakasz 85 százalékán már elhelyezték legalább az egyik aszfaltréteget a kivitelezők, több kilométeren pedig már a kopóréteg is elkészült. Az autópályára fél méter vastag beton-, illetve aszfaltréteg kerül: a két betonréteg harminc, a három aszfaltréteg pedig húsz centiméter vastag, amelyeket olyan speciális anyagokból állítanak elő, amelyek minimálisra csökkentik a nyomvályú kialakulását. A műszaki és a pénzügyi készültség is hetvenszázalékos, az M3-as építése eddig 49 milliárd forintba került.
Az Oszlár és Polgár között épülő Tisza-híddal kapcsolatban Farkas László elmondta, hogy hamarosan megkezdik a kivitelezők a pályalemez betonozását, augusztusban pedig üzemkészre szerelik az átkelőt. Szekszárdnál a magas vízállás előtt sikerül megépíteni valamennyi háttéri pillért, illetve az egyik mederpillért. Az idén az 520 méter hosszú híd valamennyi pillére és az acélszerkezet is elkészül.
Az M7-es Balatonaliga és Zamárdi között épülő húsz kilométer hosszú fél autópályát az eredeti terveknek megfelelően április 30-ig adják át a forgalomnak, emellett folyamatosan dolgoznak a kivitelező cégek a főváros felé vezető bal pálya felújításán.
Megalapozatlan vádakkal üldözik a konzervatív politikusokat Lengyelországban
