Tűzoltómunkában a nyolcvanas években kijavították a tetőszerkezetet, de napjainkra halaszthatatlanná vált a felújítás. Ezért is váltott ki elégedettséget az a bejelentés, hogy a várható rekonstrukció csaknem nyolcszázmillió forintba kerül, a költségek nagy részét a MÁV Rt. fedezi, s a szegedi önkormányzat is hozzájárul százmillió forinttal a munkákhoz. A MÁV és a város vezetői nemrég együttműködési megállapodást írtak alá. Szegeden már régóta tervezik, hogy a nagyállomás előtti teret átépítik oly módon, hogy stílusában illeszkedjék a pályaudvarhoz, de Szeged rangjának megfelelő esztétikai kapuja is legyen, mondta el Kaposvári Péter, a MÁV Rt. szegedi területi igazgatóságának helyettes vezetője. Beszámolt arról is, hogy a hatvanas években végrehajtott durva toldást is eltávolítják a régi resti szép terasza elől. Az üzemi étkezdének oda nem illően elhelyezett „modern” kiegészítés elbontásával megszűnik a stílustörő látvány a gyönyörű épületen.
A MÁV arra vállalt garanciát, hogy a pályaudvar főépületének homlokzatát az eredeti állapotnak megfelelően állítják helyre. A belső helyiségeket a XXI. század igényei szerint építik át, ami megfelel az utazóközönség és a vasút elvárásainak. A tervek szerint három évig tart a rekonstrukció, szakaszosan végzik a munkát, hogy az utasok közlekedését ne akadályozzák. A szegedi mellett felújítják a békéscsabai, a kecskeméti és a mezőhegyesi állomást is. Csaknem huszonkétmilliárd forintot költ a MÁV a budapesti fejpályaudvarok, a megyeszékhelyi – a műemlék, illetve műemlék jellegű – felvételi épületek felújítására a tízéves állomásrehabilitációs programjában.
Vitályos Eszter: Nem leszünk bevándorlóország!
