Kárpáti Zoltán, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: az elképzelések szerint a leányvállalat a Malév százszázalékos tulajdonában kezdené meg tevékenységét. – A későbbiekben azonban pénzügyi befektető bevonását tervezzük a vállalkozásba – erősítette meg. Az elképzelések szerint a regionális légitársaság június végén, július elején indíthatná először két ötvenszemélyes Jetjét. A kiválasztott célállomások között szerepel Bologna, Velence, Temesvár, Belgrád és Odessza. Igény szerint 2003–2004-ben a géppark bővítését és Marosvásárhely, valamint Szkopje bekapcsolását is tervezik a regionális hálózatba.
A Malév régóta tervezi, hogy a jelenlegi útvonalain kívül rövidebb távolságokon is közlekedtet gépeket, hiszen regionális szinten – 400-500 kilométeres távon – egyre nagyobb az igény a gyors járatokra. Erre a feladatra a Malév jelenlegi, 70–150 személyes gépei méreteik miatt, illetve gazdasági szempontból nem alkalmasak. Információink szerint ezek a kanadai Bombardier Transportation által gyártott járművek lennének.
Bár a leányvállalat alapításának finanszírozásáról már döntöttek, sőt a tárgyalásokat is megkezdték a bankokkal, a részletek ismertetését a vezérigazgató-helyettes még korainak tartotta.
Kárpáti Zoltán emlékeztetett arra, hogy a Malév néhány éven belül Kelet-Közép-Európa meghatározó légitársaságává kíván válni. A közelmúltban a KLM-mel és a NorthWesttel kötött megállapodásra utalva hozzátette, hogy a szövetségi rendszerben a regionális jelenlét erősítése biztosítja a Malév vonzerejét a szövetségesek számára.
Újabb 25 milliárd forinttal támogatja a kormány Budapestet
