Röviden

–
2002. 03. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb öt év
A Fiat és a PSA Peugeot–Citroën öt évre hosszabbította meg együttműködési szerződését, amelynek keretében továbbra is közösen fejlesztenek kis haszonjárműveket. A két vállalat 1,7 milliárd eurót helyezett letétbe egy új, 2005 után megjelenő haszonjármű kifejlesztésére. A közös fejlesztések közül jelenleg a Citroën Evasion, a Peugeot 806 és a Fiat Ulysse a legismertebbek.

Angliában készül a Peugeot új kombija
A Peugeot ideiglenesen 700 új alkalmazottat vesz fel az angliai Ryton városában működő öszszeszerelő üzemébe. A bővítés oka, hogy a vállalat kizárólag itt fogja gyártani a tavaly ősszel tanulmány formájában bemutatott, sportos 206 SW kombit. A 3100 főt foglalkoztató üzemben jelenleg a 206 ferde hátú változatát építik, a gyáregység napi kapacitása mintegy 600 autó. Ezt egészíti ki a nyártól kapható 206 SW, amely révén várhatóan az autóiparban szokásos nyári leállást is elkerülheti az üzem. A kapacitásnövelést mintegy 10,3 millió angol fontos beruházással valósította meg a Peugeot.

Nem használt az euró
A várakozásokkal ellentétben az euró bevezetésével nem csökkentek az árkülönbségek az unió nemzeti autópiacai között. Egy felmérés szerint továbbra is Nagy-Britanniában és Németországban a legdrágábbak az új autók: a spanyol, görög, dán és finn vásárlók esetenként akár 40 százalékkal is olcsóbban juthatnak hozzá ugyanazon modellhez. Az EU gazdasági versenyhivatala korábban azt remélte, hogy az egységes valutarendszer révén a vásárlók jobban átlátják majd a különböző árképzési stratégiákat, és ezzel a vételárak csökkentésére szoríthatják a kereskedőket.

Mitsubishi-jubileum
Magyarországon az első új Mitsubishi 15 évvel ezelőtt gördült ki a Contrex Kft. (a DENZEL Autó Hungária jogelődje) Mészáros utcai autószalonjának kapuján. Az elmúlt másfél évtizedben hazánkban közel 22 ezer új és mintegy 15 ezer használt Mitsubishi került forgalomba. A japán márka magyarországi forgalmazásának 15. jubileumát a cég különleges modellek kibocsátásával és egyéb akciókkal ünnepli meg.

Előrehozott feltámadás
A tervezettnél egy évvel korábban ér véget a Nissan újjászületési programja, a Nissan Revival Plan. Carlos Ghosn, a Nissan elnöke és ügyvezetője február elején jelentette be, hogy az NRP célkitűzései 2003 helyett már idén márciusban teljesülnek. Ennek köszönhetően 2002 áprilisában elindulhat a Nissan 180 névre keresztelt hároméves terv, amely elsősorban a növekedésre, a gazdaságosságra és a hitelek felszámolására koncentrál. A Nissan újjászületési programja a 2002-es pénzügyi év végére 4,5 százalékos működési nyereséget és 700 milliárd jennél kevesebb nettó adósságot irányzott elő. Carlos Ghosn, akit az autóipar leghatékonyabb költségcsökkentőjeként tartanak számon, az anyacég Renault-tól került az akkor rendkívül súlyos gondokkal küszködő Nissan élére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.