Újabb öt év
A Fiat és a PSA Peugeot–Citroën öt évre hosszabbította meg együttműködési szerződését, amelynek keretében továbbra is közösen fejlesztenek kis haszonjárműveket. A két vállalat 1,7 milliárd eurót helyezett letétbe egy új, 2005 után megjelenő haszonjármű kifejlesztésére. A közös fejlesztések közül jelenleg a Citroën Evasion, a Peugeot 806 és a Fiat Ulysse a legismertebbek.
Angliában készül a Peugeot új kombija
A Peugeot ideiglenesen 700 új alkalmazottat vesz fel az angliai Ryton városában működő öszszeszerelő üzemébe. A bővítés oka, hogy a vállalat kizárólag itt fogja gyártani a tavaly ősszel tanulmány formájában bemutatott, sportos 206 SW kombit. A 3100 főt foglalkoztató üzemben jelenleg a 206 ferde hátú változatát építik, a gyáregység napi kapacitása mintegy 600 autó. Ezt egészíti ki a nyártól kapható 206 SW, amely révén várhatóan az autóiparban szokásos nyári leállást is elkerülheti az üzem. A kapacitásnövelést mintegy 10,3 millió angol fontos beruházással valósította meg a Peugeot.
Nem használt az euró
A várakozásokkal ellentétben az euró bevezetésével nem csökkentek az árkülönbségek az unió nemzeti autópiacai között. Egy felmérés szerint továbbra is Nagy-Britanniában és Németországban a legdrágábbak az új autók: a spanyol, görög, dán és finn vásárlók esetenként akár 40 százalékkal is olcsóbban juthatnak hozzá ugyanazon modellhez. Az EU gazdasági versenyhivatala korábban azt remélte, hogy az egységes valutarendszer révén a vásárlók jobban átlátják majd a különböző árképzési stratégiákat, és ezzel a vételárak csökkentésére szoríthatják a kereskedőket.
Mitsubishi-jubileum
Magyarországon az első új Mitsubishi 15 évvel ezelőtt gördült ki a Contrex Kft. (a DENZEL Autó Hungária jogelődje) Mészáros utcai autószalonjának kapuján. Az elmúlt másfél évtizedben hazánkban közel 22 ezer új és mintegy 15 ezer használt Mitsubishi került forgalomba. A japán márka magyarországi forgalmazásának 15. jubileumát a cég különleges modellek kibocsátásával és egyéb akciókkal ünnepli meg.
Előrehozott feltámadás
A tervezettnél egy évvel korábban ér véget a Nissan újjászületési programja, a Nissan Revival Plan. Carlos Ghosn, a Nissan elnöke és ügyvezetője február elején jelentette be, hogy az NRP célkitűzései 2003 helyett már idén márciusban teljesülnek. Ennek köszönhetően 2002 áprilisában elindulhat a Nissan 180 névre keresztelt hároméves terv, amely elsősorban a növekedésre, a gazdaságosságra és a hitelek felszámolására koncentrál. A Nissan újjászületési programja a 2002-es pénzügyi év végére 4,5 százalékos működési nyereséget és 700 milliárd jennél kevesebb nettó adósságot irányzott elő. Carlos Ghosn, akit az autóipar leghatékonyabb költségcsökkentőjeként tartanak számon, az anyacég Renault-tól került az akkor rendkívül súlyos gondokkal küszködő Nissan élére.
Nőhet a szürkegazdaság és erősödhet a kivándorlás a Tisza programja szerint
