Tisztelt Olvasóink!
A Magyar Nemzet mától minden második szombaton környezetvédelmi összeállítást közöl az újság 17. oldalán.
Ellenzik a győri repülőteret
A Levegő Munkacsoport levélben fordult az Európai Bizottság magyarországi nagykövetéhez azzal a céllal, hogy gondolja újra a Győr–Pér regionális repülőtér fejlesztésének támogatását. A beruházás költségeinek 55%-át ugyanis a tervek szerint az Európai Unió Phare-programja fedezné. A légi közlekedés egységnyi teljesítményre vetítve messze leginkább környezetszennyező közlekedési mód. A Győr–Pér repülőtér megépítése csupán egyes ipari érdekcsoportok számára lenne előnyös – állítja a zöld szervezet. (www.levego.hu)
Mérgező lőszerek
A Brit Királyi Társaság szerint a gyengített uránt tartalmazó lövedékek vesebántalmakat okozhatnak a katonák és a polgári lakosok körében. A harctereken hátrahagyott uránmagos lőszerek egyben szennyezhetik a talajt és a vízkészleteket. Ilyen lövedékeket használtak fel például Jugoszlávia NATO-bombázásakor is. (MTI)
Környezetvédők haláláért felel a Shell
Az Egyesült Államok Szövetségi Bírósága szerint a multinacionális olajcég felelős egyes nigériai aktivisták elleni emberi jogsértésekben. Az „Ogoni Kilencek” néven elhíresült aktivistákat azért végezték ki, mert tiltakoztak a Shell által okozott környezetszennyezés és a cég olajvezeték-építése ellen. (www.greenfo.hu)
Megvalósul a kiotói egyezmény
A klímaváltozás megelőzését célzó kiotói egyezmény várhatóan az ősz elején lép érvénybe, de Magyarország még ez előtt csatlakozik a megállapodáshoz – közölte Nemes Csaba, a Környezetvédelmi Minisztérium főcsoportfőnöke. Az üvegházhatásért felelős gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló megállapodás a szeptemberi johannesburgi környezetvédelmi világtalálkozón az Amerikai Egyesült Államok nélkül is életbe lép. (MTI)
Bealkonyulhat a német ökoadónak
A német szociáldemokrata párt a választások után nem fogja tovább bővíteni az üzemanyagokra és az áramra kivetett ökoadót. Az ebből származó bevételek eddig a nyugdíjalapokba folytak, a jövőben azonban elsősorban a tömegközlekedést támogatnák belőle. A konzervatív ellenzék hatalomra kerülése esetén már 2003. január 1-jétől eltörölné a szóban forgó adónemet. (www.greenfo.hu)
Körbekerekezhető a Balaton
Év végére elkészül az összesen 201,9 kilométer hosszú, a Balaton körbekerekezését lehetővé tevő kerékpárút. Ebből még 106,8 kilométer nem valódi kerékpárút, hanem erre kijelölt kis forgalmú – kerékpárbarátnak nevezett – mellékút. (MTI)
Az Európai Bizottság 2019-ben titkos gyakorlatot tartott egy járványhelyzet szimulálására
