Az A4 kabrió kívül-belül egyértelműen acélfedelű rokonát idézi, ám a gyár tervezői apró stilisztikai változtatásokkal emelték ki a modell exkluzivitását. Megjelenését határozottabb, de nem hivalkodó vonalakkal tették sportosabbá, és átvették az olyan, a nagy elődnél már bevált díszítőelemeket is, mint az utasteret egységbe foglaló, körbefutó alumíniumcsík, vagy az azonos hatású, ragyogó szélvédőkeret. Ez utóbbi egyébként jó eséllyel véget vethet a sportos autóknál manapság egyeduralkodónak számító ezüst fényezés korszakának, hiszen a csillogó korona százszor jobban érvényesül egy sötétebb tónusú karosszériával társítva. Hasonlóan céltudatos, de visszafogott módosításokat végeztek az utastérben. A legszembetűnőbb változás, hogy a limuzin négyszögletes szellőzőrostélyait sportos hangulatot árasztó, kerek beömlőnyílásokkal váltották fel.
Az A4 Cabriolet ugyanakkor nem csak stílus dolgában remekel. A karosszéria kétszer olyan merev, mint az elődé volt. A már említett szélvédőkeret a legkeményebb kanyarban, a legrázósabb úttesten is mentes a remegéstől, a csavarodástól, az utastér elemei néma csendben viselik az igénybevételt. Hasonlóan briliáns megoldás a hátsó üléssor, amely a legtöbb versenytárssal ellentétben valóban alkalmas két, akár az átlagnál termetesebb utas szállítására is. Jó partner ebben az automatikus reteszelésű, elektromos mozgatású vászontető is, amely zárt helyzetben sem kényszeríti főhajtásra a hátul utazókat. A három színben rendelhető tető zajszigetelése nagy sebességnél is kifogástalan. A csomagtér kabrióhoz mérten tágasnak mondható, 246 literes, ráadásul zárt tetőnél egyetlen mozdulattal megemelhetjük a vászontető tárolódobozát, amivel további 59 litert nyerünk – egy hétvégi kirándulás erejéig tehát akár családi autóként is megállja a helyét az A4 Cabriolet.
Kezdetben két V6-os benzinmotorral kínálják az autót. A kisebbik, 2,4 literes, hathengeres 170, a háromliteres csúcsmodell 220 lóerőt szabadít az útra – ez utóbbi különösen szép hangnemben duruzsol. Az alumínium futómű higgadtan, hibátlanul végzi a dolgát, ahogy egy gondtalan élményautózásra – nem pedig féktelen száguldozásra – termett luxuskabrióhoz illik. A későbbiekben dízelmotorral is választható az autó, nem kell viszont várni a kabriókban korábban még soha nem alkalmazott, fokozatmentes Multitronic váltóra, amely hat, előre programozott áttétellel kézi üzemmódban, a kormánykerékről is kapcsolható.
Az A4 Cabriolet várhatóan késő tavasszal érkezik Magyarországra. Ára egyelőre még nem ismeretes, ám ebben a kategóriában nem a költségek, hanem a szolgáltatás minősége a döntő. Az Audi pedig különleges csemege, műszaki és esztétikai szempontból egyaránt.
Nőhet a szürkegazdaság és erősödhet a kivándorlás a Tisza programja szerint
