Szilárd jellem, nyitott szellem

Az Audi kabriói mindig is különleges népszerűségnek örvendtek: legutóbbi modelljükből, az Audi 80 alapjaira épített nyitott négyülésesből 1991 és 2000 között nem kevesebb mint 72 000 darabot adtak el világszerte. Ezt a sikert hivatott felülmúlni az A4 Cabriolet, amely a bevált recept alapján, de ha lehet, még finomabb összetevőkből készül.

Svékus Gergely
2002. 03. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az A4 kabrió kívül-belül egyértelműen acélfedelű rokonát idézi, ám a gyár tervezői apró stilisztikai változtatásokkal emelték ki a modell exkluzivitását. Megjelenését határozottabb, de nem hivalkodó vonalakkal tették sportosabbá, és átvették az olyan, a nagy elődnél már bevált díszítőelemeket is, mint az utasteret egységbe foglaló, körbefutó alumíniumcsík, vagy az azonos hatású, ragyogó szélvédőkeret. Ez utóbbi egyébként jó eséllyel véget vethet a sportos autóknál manapság egyeduralkodónak számító ezüst fényezés korszakának, hiszen a csillogó korona százszor jobban érvényesül egy sötétebb tónusú karosszériával társítva. Hasonlóan céltudatos, de visszafogott módosításokat végeztek az utastérben. A legszembetűnőbb változás, hogy a limuzin négyszögletes szellőzőrostélyait sportos hangulatot árasztó, kerek beömlőnyílásokkal váltották fel.

Az A4 Cabriolet ugyanakkor nem csak stílus dolgában remekel. A karosszéria kétszer olyan merev, mint az elődé volt. A már említett szélvédőkeret a legkeményebb kanyarban, a legrázósabb úttesten is mentes a remegéstől, a csavarodástól, az utastér elemei néma csendben viselik az igénybevételt. Hasonlóan briliáns megoldás a hátsó üléssor, amely a legtöbb versenytárssal ellentétben valóban alkalmas két, akár az átlagnál termetesebb utas szállítására is. Jó partner ebben az automatikus reteszelésű, elektromos mozgatású vászontető is, amely zárt helyzetben sem kényszeríti főhajtásra a hátul utazókat. A három színben rendelhető tető zajszigetelése nagy sebességnél is kifogástalan. A csomagtér kabrióhoz mérten tágasnak mondható, 246 literes, ráadásul zárt tetőnél egyetlen mozdulattal megemelhetjük a vászontető tárolódobozát, amivel további 59 litert nyerünk – egy hétvégi kirándulás erejéig tehát akár családi autóként is megállja a helyét az A4 Cabriolet.
Kezdetben két V6-os benzinmotorral kínálják az autót. A kisebbik, 2,4 literes, hathengeres 170, a háromliteres csúcsmodell 220 lóerőt szabadít az útra – ez utóbbi különösen szép hangnemben duruzsol. Az alumínium futómű higgadtan, hibátlanul végzi a dolgát, ahogy egy gondtalan élményautózásra – nem pedig féktelen száguldozásra – termett luxuskabrióhoz illik. A későbbiekben dízelmotorral is választható az autó, nem kell viszont várni a kabriókban korábban még soha nem alkalmazott, fokozatmentes Multitronic váltóra, amely hat, előre programozott áttétellel kézi üzemmódban, a kormánykerékről is kapcsolható.
Az A4 Cabriolet várhatóan késő tavasszal érkezik Magyarországra. Ára egyelőre még nem ismeretes, ám ebben a kategóriában nem a költségek, hanem a szolgáltatás minősége a döntő. Az Audi pedig különleges csemege, műszaki és esztétikai szempontból egyaránt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.