A korszerűsítési munkálatok nyomán az előzési szakasz kiépítése magában foglalja az útvonal kétszer két sávosra szélesítését és felújítását, amelyet mindenekelőtt a megnövekedett forgalom, az előzési lehetőség hiánya, a kedvezőtlen baleseti statisztika és az elégtelen csomóponti kapcsolatok tettek szükségessé. Volt rá precedens a közelmúltban, hogy tíz egymást követő napon tíz közlekedési baleset – köztük három halállal végződő tragédia – történt. A jelentős kormányzati segítséggel célegyenesbe kerülő bővítési munka 2,6 kilométer hosszon jelent pályaszélesítést, és első lépcsőjét képezi a Hatvan–Salgótarján közötti 21-es főközlekedési útvonalon a szakaszos előzési sávok ütemezett kiépítésének.
A 21-es főközlekedési út 22–23-as számú főutak közötti előzési sáv első ütemének kiépítése két létesítményből áll. Az első a Salgótarján határában lévő szakasz két körforgalmi csomópontjának kiépítését, a második az 50–52-es kilométertábla közötti szakasz négynyomúsítási munkáit jelenti. A munka elvégzését kétlépcsős, előminősítéses közbeszerzési eljárásban az Egri Útépítő Részvénytársaság nyerte el, a projekt megvalósítására vonatkozó vállalkozási szerződést 2000. október 2-án írták alá. A szerződés aláírását követően a kivitelezés az első létesítmény megvalósításával kezdődött, amely a 2000. év végére be is fejeződött. A második létesítmény kivitelezése 2001 tavaszán kezdődött, és napjainkban a befejező, parkosítási munkák folynak. A 900 millió forintot meghaladó beruházás révén két esztétikus és a szakemberek szerint is biztonságos körforgalmi csomópont épült ki, ugyanakkor a 2,6 kilométer hosszúságú szakasz kétszer két sávosra bővítése mellett egy, az út felett átívelő hídszerkezetet is átépítettek.
A megnövekedett gyalogosforgalom balesetmentességét az út felett átívelő vasbeton felüljáró szolgálja, míg a biciklivel közlekedők két kilométer hosszan elkülönített kerékpárutat használhatnak. A beruházás részeként 600 méternyi szervizút és csatlakozó járda is készült. A munkálatokat teljes környezetrendezés, fásítás és növénytelepítés egészíti ki. A létesítmény biztosítja az útszakasz mellett kiépülőben lévő salgótarjáni ipari park teherforgalmának biztonságos kiszolgálását is.
A beruházást koordináló Nógrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. vezetője, Fráter István szerint az új aszfaltfelület meghaladja az 51 ezer négyzetmétert, ehhez előzetesen 24 ezer köbméternyi földet mozgattak meg, és az alapok építéséhez hatezer köbméternyi hidraulikus kötőanyagot épített be a kivitelező. A korszerűsítés kiterjedt a közművek kiváltására és a csapadékvíz elvezetésére is. A szakasz mindkét oldalán teljesen új a közvilágítási hálózat, amely nagymértékben javítja az éjszakai forgalombiztonságot. A Nógrád Megyei Közgyűlés elnöke, Becsó Zsolt országgyűlési képviselő egy minapi sajtóbeszélgetésen a beruházás kapcsán elmondta, hogy terveik szerint a szakaszos előzési sávok kiépítése ez évben további 2,6 kilométer hoszszúságban folytatódik Budapest felé Kisterenye irányában, várhatóan 2003. évi befejezéssel. Az így kialakuló, 5,2 kilométer hosszú szakasz már érezhető javulást jelent az eljutási időben és a forgalom biztonságában.
Az előzési sávok kiépítése az egész megye közlekedésére és fejlődésére kedvező hatást fejt ki, és eszközül szolgál az északkeleti területen is a gazdasági élet fellendüléséhez, ami a megye nyugati felén már tapasztalható.
Az ETO reméli a Konferencialiga főtábláját, a Rapid Wien biztos benne
