Újabb 1,8 milliárd forintos támogatást kér a BKV Rt. a fővárosi önkormányzattól. Ezt a közlekedési vállalat belső eladósodottságával, az üzemképesség, a járművek mai műszaki állapota fenntartásának nehézségeivel indokolja. A városüzemeltetési bizottság elviekben támogatja a pluszforrások átcsoportosítását. Információink szerint az iparűzési adókból befolyt többletbevételekből juttatnának pénzt a BKV-nak. A közlekedési társaság előterjesztése alapján 250 millió forint jutna a Róbert Károly körút–Hungária körút közötti felüljáró villamosvágányainak felújítására, 350 millió a Bánkút utcai pályarekonstrukcióra és 1,2 milliárd pedig élettartam-növelő járműfelújításokra.
Vajda Pál szocialista főpolgármester-helyettes indokoltnak tartja a közlekedési vállalat kérelmét.
Bőhm András, a fővárosi SZDSZ-frakció vezetője szerint csak vizsgálat döntheti el, hogy a költségvetésben van-e erre többletforrás.
Tirts Tamás, a Fidesz frakcióvezetője szerint érdekes, hogy a szocialisták éppen most, a választások előtt tőkésítik fel a társaságot. Ennek ellenére támogatják a javaslatot a tömegközlekedés állapotának javítása céljából.
Bánovics Tamás (MIÉP) úgy látja, hogy ez a pénzosztás beleillik az MSZP kampánystratégiájába. Ugyanakkor a BKV-nak legalább kilenc-tíz milliárd forintos, azonnali tőkeinjekcióra lenne szüksége, amelyet többször javasoltak már korábban, de a városvezető koalíció jóvoltából ezt nem kapta meg a vállalat.
Vidnyánszky Attila nyílt levele Dúró Dórának