Új gépeket vásárol a Malév

Két CJR 200 ER típusú, ötvenszemélyes repülőgép vásárlására vonatkozó szerződést írt alá a Malév Rt. a kanadai Bombardier céggel. A regionális forgalomra szánt gépeket a Malév tulajdonában lévő Malév Expressz üzemelteti a jövőben.

Putsay Gábor
2002. 03. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Főként Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér, valamint a kisebb forgalmú kelet- és nyugat-európai légikikötők között kíván utasokat szállítani a Malév Expressz a két jettel. Ezek a gépek – a Malév tájékoztatása szerint – ugyanis alkalmasak arra, hogy alacsony fenntartási költségeik és méretükből adódó optimális fogyasztásuk révén naponta több alkalommal repüljenek rövid távolságokon is, és utasokat szállítsanak a Malév európai, illetve transzatlanti járataihoz. Amenynyiben – a külföldi tapasztalatok is alátámasztják – az úgynevezett „ráhordó módszer” beválik, a Malévnek jelentősen növekedhetnek a bevételei a hosszabb távú járatok kedvező kihasználtsága miatt. A beruházással a légitársaság egyben erősíteni kívánja piaci pozícióit egy globális szövetségi rendszerben, hiszen így egy potenciális partner számára javul a közép-európai piac elérhetősége.
Mint azt korábban a jetek beszerzésével kapcsolatban megírtuk, a Malév hosszú ideje tervezi regionális forgalom lebonyolítására alkalmas flotta beszerzését, hiszen ez egy olyan a piaci szegmens, ahol hasonló méretű és adottságú légitársaság viszonylag kis beruházással komoly bevételekre tehet szert. Eddig a Malév nem rendelkezett megfelelő flottával, hiszen az általuk használt legkisebb, hetvenszemélyes gépeket sem erre a feladatra tervezték. Regionális repülésre alkalmas gépparkkal valamennyi jól működő légitársaság rendelkezik, az osztrák AUA például tíz éve tart fenn ilyen jellegű forgalmat, és ez a vállalkozása eddig sikeresnek bizonyult.
Az első gép június, a másik július végén érkezik, ezen kívül hat gépre hároméves opciós jogot szerzett a cég. Információk szerint elsősorban a környező államok, illetve Olaszország északon fekvő nagyobb városainak elérése szerepel kezdetben a tervek között. A Malév több repülőgépgyártóval folytatott tárgyalásokat a jetek beszerzéséről, az utolsó körben két cég közül döntöttek a Bombardier javára. A költségek harminc százalékát a Malév Rt. finanszírozza, hetven százalékát pedig egy bankkonzorcium nyújtja – a Magyar Export-Import Bank Rt., a Kereskedelmi és Hitelbank Rt., a KBC Finance Ireland – hitel formájában. A gépeket jelzálog terheli.

A CRJ 200 ER főbb adatai

Utasférőhelyek száma: 50
Hatótávolság: 3200 km
Maximális sebesség: 800 km/h
Maximális felszállósúly: 23 tonna
Forrás: Malév Rt. és www.bombardier.com

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.