Egyik legjelentősebb eleme a Széchenyi-plusz gazdaságélénkítő programnak az új 10-es építése: a 26,7 kilométer hosszú, új nyomvonalon létesülő út húszmilliárd forintba kerül. A gyorsforgalmi útépítésként szereplő beruházás első üteme Budapest területén a Bécsi út bővítésével kezdődik, ezt követően a főváros határától helyezik új nyomvonalra a 2x2 sávos osztott pályás főutat, amely később autópályává fejleszthető. A négysávos szakasz Pilisvörösvárig halad, onnan a dorogi elkerülőig – ez lesz a második ütem – 2x1 sávos út vezet majd. Az első szakasz 2003– 2005 között, a második 2008-ig épül meg. Ezt megelőzően kezd hozzá a Pest Megyei Állami Közútkezelő Kht. még idén az Ürömi úti csomópont kialakításához. A beruházás 530 millió forintba kerül, a forrásokat a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium biztosítja. A csomópontot, amelyet összekötnek az új 10-es úttal is, 2003-ban nyitják meg a forgalom előtt.
Az új 10-es Pest megye egyik legforgalmasabb főútját tehermentesíti, a Bécsi út korszerűsítésével együtt az agglomerációs közlekedést könnyebbé és biztonságosabbá teszi – jelentette ki tegnap Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter, a csomópont alapkövének elhelyezésekor. A jelenlegi 10-es mentén fekvő települések és a régió eddig is dinamikusan fejlődött – jelentős a hivatás- és a turisztikai célú forgalom –, ezt a megkezdett gyarapodást az új infrastrukturális lehetőség teszi teljessé. A miniszter megemlítette, hogy a következő években négy híd épül a Dunán, ebből kettő az M0-shoz kapcsolódóan, kiemelt cél továbbá, hogy a sztrádák 2006-ig elérjék a határokat.
A Széchenyi-pluszhoz tartozó elkerülő út és kapacitásbővítő beruházások kivitelezője a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) lesz. A MAK és a Nemzeti Autópálya Rt. erre vonatkozóan megkötötte a szerződést.
***
Magyar közúti lobbi. A páneurópai 5-ös közlekedési folyosó mellett lobbizik Moszkvában a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium delegációja – mondta Tombor Sándor, a tárca közigazgatási államtitkára tegnap. Az államtitkár és a magyar küldöttség tagjai a TransRussia 2002 közlekedési és logisztikai kiállításon vesznek részt, és találkoztak az orosz közlekedési és a vasútügyi tárca vezetőivel is. Tombor Sándor elmondta: a magyar fél célja az, hogy mindinkább az 5-ös folyosó váltsa fel a Moszkva–Varsó–Berlin folyosót a vasúti áruforgalomban.
Hamis bankjegyek áraszthatják el az országot
