Új vonalon épül a 10-es főút

A fővárost Doroggal és Esztergommal egy új nyomvonalon épülő, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út köti majd össze. A 10-es számú főút Ürömi úti csomópontján tegnap helyezték el az alapkövet, ami egyben a beruházás kezdetét jelenti.

–
2002. 03. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyik legjelentősebb eleme a Széchenyi-plusz gazdaságélénkítő programnak az új 10-es építése: a 26,7 kilométer hosszú, új nyomvonalon létesülő út húszmilliárd forintba kerül. A gyorsforgalmi útépítésként szereplő beruházás első üteme Budapest területén a Bécsi út bővítésével kezdődik, ezt követően a főváros határától helyezik új nyomvonalra a 2x2 sávos osztott pályás főutat, amely később autópályává fejleszthető. A négysávos szakasz Pilisvörösvárig halad, onnan a dorogi elkerülőig – ez lesz a második ütem – 2x1 sávos út vezet majd. Az első szakasz 2003– 2005 között, a második 2008-ig épül meg. Ezt megelőzően kezd hozzá a Pest Megyei Állami Közútkezelő Kht. még idén az Ürömi úti csomópont kialakításához. A beruházás 530 millió forintba kerül, a forrásokat a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium biztosítja. A csomópontot, amelyet összekötnek az új 10-es úttal is, 2003-ban nyitják meg a forgalom előtt.
Az új 10-es Pest megye egyik legforgalmasabb főútját tehermentesíti, a Bécsi út korszerűsítésével együtt az agglomerációs közlekedést könnyebbé és biztonságosabbá teszi – jelentette ki tegnap Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter, a csomópont alapkövének elhelyezésekor. A jelenlegi 10-es mentén fekvő települések és a régió eddig is dinamikusan fejlődött – jelentős a hivatás- és a turisztikai célú forgalom –, ezt a megkezdett gyarapodást az új infrastrukturális lehetőség teszi teljessé. A miniszter megemlítette, hogy a következő években négy híd épül a Dunán, ebből kettő az M0-shoz kapcsolódóan, kiemelt cél továbbá, hogy a sztrádák 2006-ig elérjék a határokat.
A Széchenyi-pluszhoz tartozó elkerülő út és kapacitásbővítő beruházások kivitelezője a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) lesz. A MAK és a Nemzeti Autópálya Rt. erre vonatkozóan megkötötte a szerződést.
***
Magyar közúti lobbi. A páneurópai 5-ös közlekedési folyosó mellett lobbizik Moszkvában a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium delegációja – mondta Tombor Sándor, a tárca közigazgatási államtitkára tegnap. Az államtitkár és a magyar küldöttség tagjai a TransRussia 2002 közlekedési és logisztikai kiállításon vesznek részt, és találkoztak az orosz közlekedési és a vasútügyi tárca vezetőivel is. Tombor Sándor elmondta: a magyar fél célja az, hogy mindinkább az 5-ös folyosó váltsa fel a Moszkva–Varsó–Berlin folyosót a vasúti áruforgalomban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.