n Haraszti Gyula
Öt éve szorgalmazom az elővárosi vasút fejlesztését ezen a vonalon – jelentette ki Sasvári Szilárd XI. kerületi országgyűlési képviselő a budatétényi Campona állomáson. A fideszes politikus leszögezte: az első elővárosi járatok belátható időn belül elindulhatnak, ha létrejön a budapesti közlekedési szövetség, és sikerül bevezetni a nagybérletet.
Szabolcs Attila, Budafok-Tétény MDF-es polgármestere szintén a külső kerületek közlekedésének legfontosabb elemeként értékelte az elővárosi járatok elindítását. Elmondta: a XXII. kerület lakói is régen várják, hogy összeálljon a közlekedési szövetség és meginduljon az elővárosi vasút fejlesztése, hiszen a helyieknek csaknem háromnegyed óráig tart tömegközlekedéssel eljutni a belvárosba. A vonatközlekedés javításával a városrész forgalmi terhelése is csökkenhet majd.
– Tíz év múlva sincs esélye annak, hogy a 4-es metró Kelenföldnél továbbépüljön Dél-Buda irányába, de ez nem is feltétlenül kívánatos, ha elindulhatnak az elővárosi vonatjáratok – fogalmazott Németh Zsolt, a XXII. kerület országgyűlési képviselője, aki szerint az állomások felújítása, további parkolók építése kell ahhoz, hogy Budapesten is érvényesüljön a parkolj és utazz elve, amely Európában már kitűnően működik.
– A közlekedési szövetség létrehozása és a közös bérlet bevezetése egyelőre azért hiúsult meg, mert Demszky Gábor főpolgármester újabb feltételeket szabott, miközben a források rendelkezésre állnak – hangsúlyozta Deák András (MKDSZ) fővárosi képviselő.
Sárdy Gyula, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese szerint a motorvonatok vásárlásához, a kocsifelújításokhoz és az állomások fejlesztéséhez hitelfelvételre és állami támogatásra van szüksége a vasúttársaságnak. Tájékoztatása szerint eddig ötven, elővárosi forgalomban lévő vonatot újítottak fel, és legalább négyszáz kocsi renoválását tervezik a közeljövőben. A MÁV dunakeszi gyáregységében jelenleg 136 jármű javítását és korszerűsítését kezdték el, de további ötvenmilliárd forintot kívánnak költeni a kocsik felújítására, és 25 motorvonat megvásárlására. A Németországból megrendelt, 320 férőhelyes járművek hasonlóak lesznek a bemutatott vonathoz, és Székesfehérvárig közlekednek majd.

Magyar Péter véleménye 180 fokos fordulatot vett ebben a fontos kérdésben