Utazás az elővárosi vasutakért

A Kelenföldi pályaudvarról Magyarországon csak ritkán látott jármű indult el Dél-Buda felé tegnap a reggeli órákban. A Siemens dízelmechanikus motorvonatán hivatalosan 12 első és 111 másodosztályú ülőhely van, de a hazai viszonyokhoz képest osztályon felüli körülményekkel várta alkalmi használóit. A járművön több budapesti politikus utazott el saját kerületébe, hogy ezzel is demonstrálják: az elővárosi vasút segítségével a busz-és a villamosjáratok mostani menetidejének töredéke alatt megközelíthetnék a belvárost a külső városrészek és az agglomeráció polgárai.

2002. 03. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

n Haraszti Gyula
Öt éve szorgalmazom az elővárosi vasút fejlesztését ezen a vonalon – jelentette ki Sasvári Szilárd XI. kerületi országgyűlési képviselő a budatétényi Campona állomáson. A fideszes politikus leszögezte: az első elővárosi járatok belátható időn belül elindulhatnak, ha létrejön a budapesti közlekedési szövetség, és sikerül bevezetni a nagybérletet.
Szabolcs Attila, Budafok-Tétény MDF-es polgármestere szintén a külső kerületek közlekedésének legfontosabb elemeként értékelte az elővárosi járatok elindítását. Elmondta: a XXII. kerület lakói is régen várják, hogy összeálljon a közlekedési szövetség és meginduljon az elővárosi vasút fejlesztése, hiszen a helyieknek csaknem háromnegyed óráig tart tömegközlekedéssel eljutni a belvárosba. A vonatközlekedés javításával a városrész forgalmi terhelése is csökkenhet majd.
– Tíz év múlva sincs esélye annak, hogy a 4-es metró Kelenföldnél továbbépüljön Dél-Buda irányába, de ez nem is feltétlenül kívánatos, ha elindulhatnak az elővárosi vonatjáratok – fogalmazott Németh Zsolt, a XXII. kerület országgyűlési képviselője, aki szerint az állomások felújítása, további parkolók építése kell ahhoz, hogy Budapesten is érvényesüljön a parkolj és utazz elve, amely Európában már kitűnően működik.
– A közlekedési szövetség létrehozása és a közös bérlet bevezetése egyelőre azért hiúsult meg, mert Demszky Gábor főpolgármester újabb feltételeket szabott, miközben a források rendelkezésre állnak – hangsúlyozta Deák András (MKDSZ) fővárosi képviselő.
Sárdy Gyula, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese szerint a motorvonatok vásárlásához, a kocsifelújításokhoz és az állomások fejlesztéséhez hitelfelvételre és állami támogatásra van szüksége a vasúttársaságnak. Tájékoztatása szerint eddig ötven, elővárosi forgalomban lévő vonatot újítottak fel, és legalább négyszáz kocsi renoválását tervezik a közeljövőben. A MÁV dunakeszi gyáregységében jelenleg 136 jármű javítását és korszerűsítését kezdték el, de további ötvenmilliárd forintot kívánnak költeni a kocsik felújítására, és 25 motorvonat megvásárlására. A Németországból megrendelt, 320 férőhelyes járművek hasonlóak lesznek a bemutatott vonathoz, és Székesfehérvárig közlekednek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.