Elutasította a közúti hatóság az Újpesti rakpart vonalában húzódó korzó kialakításáról szóló tervet. Az angyalföldi főépítész, Fegyverneky Sándor laptársunknak úgy nyilatkozott: nem a teljes felső rakpartot építenék be, hanem a jelenlegi, parkoló autókkal zsúfolt szakasz és az épületek előtti fasor között hoznák létre a sétányt. Majd díszburkolattal, fasorral, padokkal szépülne a terület. A szakhatóság – arra hivatkozva, hogy a rakparti résznek szerény a gyalogosforgalma – nem adta meg az építkezéshez szükséges engedélyt. A főépítész elismerte: mintegy száz gépkocsi parkolását akadályozná meg az átalakítás. Ezek az autók azonban jelenleg – tiltott módon – a zöldsávot használják e célra.
– Egy sétány miatt nem indokolt a közlekedés rendjét fölborítani – közölte lapunkkal Pintér József, a Fővárosi Közlekedési Felügyelet igazgatója. Egyetért azzal, hogy szükség van sétálóutcákra, de – mint fogalmazott – hálózatban kell gondolkodni. A rakpartnak nagy forgalma van, ahhoz csak úgy szabad hozzányúlni, hogy egyéb hálózati érdekek ne sérüljenek. Hozzátette még: a parkolóhelyek megszűnéséhez a lakók nem járultak hozzá. Joó Ferenc, a Magyar Közlekedési Klub vezetője szerint Budapesti forgalom várható növekedésével egyre nagyobb terhelés éri a lakosságot, így számíthatunk rá, hogy előbb-utóbb maguk az ott élők kérik majd a gyalogosövezetek növelését. A XIII. kerületben nem történt más, minthogy ennek elébe mentek a tervezet készítői. A szakember – példaként említve a tömegközlekedést – úgy vélte: előbb a kínálatot kell megteremteni ahhoz, hogy a kereslet növekedhessék.
Gavric bombagóljával előnyben várhatja a Rapid elleni visszavágót az ETO
