Miközben az állam „segítő kezet” nyújtott a XVII. kerület infrastrukturális elmaradottságához, az önkormányzat ott, ahol új aszfalt épül, az ingatlanok tulajdonosait ötvenezer forint megfizetésére kötelezi. A Fidesz–MDF–MKDSZ képviselőcsoportja korábban kezdeményezte a döntés visszavonását – jelentette ki Dombóvári Csaba rákosligeti fideszes képviselő. Hozzátette: az előző kormány a kétéves költségvetésben öt-ötmilliárd forintot különített el a fővárosi külső kerületek földútjainak aszfaltozására, amely összeg húsz százalékát a XVII. kerület kapta, miután a főváros ezer kilométer hosszú földúthálózatának egyötöde a kerületben található.
A lakossági hozzájárulás megfizetésére való kötelezés a beruházással közvetlenül érintett ingatlanok tulajdonosaira terjed ki. Dombóvári Csabának a saroktelkek esetében történő fizetésre vonatkozó módosító javaslata megtárgyalását augusztusra halasztották. Az ellenzéki képviselő számára nem volt világos, hányszor kellene egy sarokház tulajdonosának fizetnie a háza előtt húzódó utak felújítása esetén. Szintén nem értette, hogy a kilencvenes évek elején még nagy népszerűségnek örvendő, építőközösségi társulási formában javított földutak létesítésében részt vett, illetve ahhoz hozzájárult ingatlantulajdonos mekkora összeget vonhat le a tervezett rendelet szerint a fizetendő összegből. Ellentmondásos volt számára a tervezet azon megfogalmazása is, miszerint a hozzájárulás mértéke függ – az önálló helyrajzi számmal rendelkező ingatlanon található több lakás esetén – a gépkocsibehajtó és a gyalogos bejárók számától, míg a társasházak esetében az ingatlan-nyilvántartásban albetétként bejegyzett lakások számától. Hiszen ha az ingatlan osztatlan közösként van bejegyezve, a tulajdonosok töredékét fizetik annak, mint egy négylakásos társasház lakói.
Devánszkiné Molnár Katalin, a XVII. kerület polgármestere a rendeletmódosítással kapcsolatban rámutatott: egy jogszabály bekezdésének felhatalmazása alapján minden önkormányzat jogosult az általa egészben vagy részben finanszírozott beruházásainak megtéríttetésére. A XVII. kerületi önkormányzat még a földúttámogatás parlamenti megszavazása előtt, 2000 májusában megalkotta a részleges megtéríttetésről szóló helyi rendeletét, amelynek rendelkezései módosításra szorulnak. A májusi testületi ülésre beterjesztett javaslat a júniusi ülésre nem készült el. A legnagyobb gondot az okozza, hogy a legtöbbször kifogásolt sarokingatlanok ügye továbbra is rendezetlen. Nincs hiteles nyilvántartás a hivatalban arról, hogy – még a tanácsi időszakban, illetve az 1990-es évek elején – mely ingatlan mellett kinek a finanszírozásában épültek utak. Így nem bírálható el, hogy mely saroktelkek esetén szükséges a jelenlegi útépítés kapcsán eltekinteni a hozzájárulás megfizetéséről. Lenne jogtechnikai megoldás, ezen már dolgoznak.
A polgármester végül hozzátette: a kijelölt határidőre a tervezettnél több út aszfaltborítása valósul meg a kerületben úgy, hogy közben a hatalmas összegeket felemésztő vízelvezetést is kiépítik. Beszámolt arról is, hogy saját erőből, az államilag finanszírozott útépítési programtól függetlenül a közintézményekhez vezető utak kiépítésének révén is készültek el új aszfaltcsíkok. A kerület vezetője reményét fejezte ki, hogy 2010-ig minden XVII. kerületi út aszfaltborítást kap.

Kisgyerekes apuka halt szörnyet az M3-ason