A franciák szokás szerint nagyon aktívak Párizsban, ez nekik hazai pályának számít. A sajtónapok után főleg a francia nagyközönség látogatja majd a standokat, s mivel ők potenciális autóvásárlónak számítanak, nem csoda, ha az odahaza hagyományosan erős francia márkák rátesznek még egy lapáttal. A Renault új Mégane-ját korábbi számunkban már bemutattuk, most a Citroën újdonságaira koncentrálunk. Tanulmányautó és sorozatérett kocsi egyaránt ékesítette a PSA-konszern márkájának standját.
A C3 Pluriel kiskocsi, ám annál nagyobbak variációs lehetőségei. A Citroën mérnökei öt különböző változatot készítettek a Plurielből. A vidám kiskocsi leghétköznapibb változata az egyszerű háromajtós. Ekkor az utastér négyszemélyes. Ebből a változatból alakítható ki a Panoráma-verzió, mégpedig úgy, hogy a kocsi oldalablakait teljesen eltüntetjük az ajtókban, illetve a karosszériában. A kabrióváltozat esetében a hatalmas üvegtetőt és a hátsó ablakot kell eltávolítani, míg a Spider-nek tetőíve sincs, azaz a kabrióból alakítható ki. Az ötödik a sorban a Pluriel pick-up: ebben csak két ülést találunk, hiszen a csomagtartófedél lefelé nyílik, a két hátsó ülést pedig a padlóba hajtogatjuk, hogy minél nagyobb lehessen a csomagtartó befogadóképessége. A C3 Pluriel nem egyszerűen műszaki bravúr: valójában megfizethető alternatívát kínál azok számára, akik sokféle igényük miatt több autót tartanak.
A Citroën tanulmányautót is kiállított Párizsban. A C-Airdream 2+2 üléses, kecses kupé. Hatalmas panoráma teteje révén az utastér szinte fürdik a fényben. A stílusában a jövő Citroënjeit beharangozó C-Airdream technikája is újszerű. Minden fontosabb kezelőszerv a kormányon kapott helyet, így a vezetőnek menet közben nem kell azt elengednie. A navigációs és információs rendszert a középső kartámaszra helyezett, a számítógép egeréhez hasonló gombegyüttessel kezelhetjük.
A Peugeot továbbfejlesztette a 206 CC-n bemutatott tetőszerkezetet, s megalkotta a 307 CC-t. A kupé-kabrió gyakorlatilag sorozatérett: négyüléses utastere van, az elektromos mozgatású tetőmechanizmus pedig néhány másodperc alatt keménytetős kupévá alakítja a nyitott kocsit.
A Seat Párizsban állítja először porondra az Ibiza padlólemezére épülő Cordobát. Az Ibizától csak farrészében eltérő – s így jóval nagyobb raktérrel bíró – Cordoba motorpalettája egyezik az Ibizáéval. A sportos négyajtós újabb lépés a spanyol márka fiatalosabb imidzsének megteremtése felé.
Sportos kocsikat hozott Párizsba a Volvo is. Az S60 R és a V70 R egyaránt öthengeres, 300 lóerős turbómotorokat kap, sőt, a technika része az összkerékhajtás is. A Volvo olyan műszaki csemegéket is felvonultat ezekben a kocsikban, mint a sebességfüggő szervokormány, illetve a folyamatosan változó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Az utastérben is történtek változtatások a már ismert modellekhez képest: a sportváltozatok műszergysége kék hátlapot kapott, s minden órát krómgyűrű keretez.
A BMW-től sosem volt idegen a sportosság, a bajor márka ezúttal a Z3-as roadster utódját, a Z4-est mutatta be. A már álló helyzetben is erőt és lendületet sugárzó kétüléses a piaci bevezetéskor csak kétféle motorral lesz kapható. Mindkettő soros hathengeres (193 és 231 lóerő), azaz ápolja a BMW legnemesebb hagyományait. Az új BMW utasterére a letisztult elegancia, a puritán berendezés jellemző.
Ezzel szöges ellentétben áll a Toyota újdonsága, az új Land Cruiser. A 90-es sorozatot leváltó monstrum nem csak az úton, hanem terepen is kiválóan helytáll. Az új Toyota Land Cruiser három- és ötajtós karosszériával, illetve a modern vezetési feltételeknek megfelelő motorpalettával lesz kapható. A háromliteres, D-4D-jelű common rail turbódízel már az elődben is szolgált: hatalmas a nyomatéka, mégis keveset fogyaszt. A teljesen új, négyliteres, V6-os benzinmotor ebben a kategóriában a legerősebb hathengeres gép, sőt a Land Cruiserek történetében is ez a valaha beépített legerősebb motor. A Toyota félaktív felfüggesztése extraként lesz rendelhető, és rázós úton is nagy kényelmet biztosít az utasoknak. A légrugózás szintén feláras tétel – ennél a hagyományos csavarrugókat sűrített levegővel töltött gumitömlők váltják föl. E rugózási rendszert automatikus szintszabályozás funkcióval is ellátták, sőt, a kocsi hasmagassága gombnyomásra változtatható.
Negyven évvel ezelőtt váltott összkerékhajtásra a Lancia a ralipályákon
