2002-es Párizsi Autószalon

Minden jelentős autószalonnak van egy vagy több témája, amely köré csokorba rendezhetők az ott kiállított autós újdonságok. Az autógyártók az idei párizsi seregszemlén a speciális tetőszerkezetekre és a különleges beltéri megoldásokra fókuszáltak, ám természetesen porondra állítottak több olyan újdonságot is, amely nem extravagáns, ám akár már néhány hónapon belül átrajzolhatja az utcaképet.

Vadász Gabriella
2002. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A franciák szokás szerint nagyon aktívak Párizsban, ez nekik hazai pályának számít. A sajtónapok után főleg a francia nagyközönség látogatja majd a standokat, s mivel ők potenciális autóvásárlónak számítanak, nem csoda, ha az odahaza hagyományosan erős francia márkák rátesznek még egy lapáttal. A Renault új Mégane-ját korábbi számunkban már bemutattuk, most a Citroën újdonságaira koncentrálunk. Tanulmányautó és sorozatérett kocsi egyaránt ékesítette a PSA-konszern márkájának standját.

A C3 Pluriel kiskocsi, ám annál nagyobbak variációs lehetőségei. A Citroën mérnökei öt különböző változatot készítettek a Plurielből. A vidám kiskocsi leghétköznapibb változata az egyszerű háromajtós. Ekkor az utastér négyszemélyes. Ebből a változatból alakítható ki a Panoráma-verzió, mégpedig úgy, hogy a kocsi oldalablakait teljesen eltüntetjük az ajtókban, illetve a karosszériában. A kabrióváltozat esetében a hatalmas üvegtetőt és a hátsó ablakot kell eltávolítani, míg a Spider-nek tetőíve sincs, azaz a kabrióból alakítható ki. Az ötödik a sorban a Pluriel pick-up: ebben csak két ülést találunk, hiszen a csomagtartófedél lefelé nyílik, a két hátsó ülést pedig a padlóba hajtogatjuk, hogy minél nagyobb lehessen a csomagtartó befogadóképessége. A C3 Pluriel nem egyszerűen műszaki bravúr: valójában megfizethető alternatívát kínál azok számára, akik sokféle igényük miatt több autót tartanak.
A Citroën tanulmányautót is kiállított Párizsban. A C-Airdream 2+2 üléses, kecses kupé. Hatalmas panoráma teteje révén az utastér szinte fürdik a fényben. A stílusában a jövő Citroënjeit beharangozó C-Airdream technikája is újszerű. Minden fontosabb kezelőszerv a kormányon kapott helyet, így a vezetőnek menet közben nem kell azt elengednie. A navigációs és információs rendszert a középső kartámaszra helyezett, a számítógép egeréhez hasonló gombegyüttessel kezelhetjük.
A Peugeot továbbfejlesztette a 206 CC-n bemutatott tetőszerkezetet, s megalkotta a 307 CC-t. A kupé-kabrió gyakorlatilag sorozatérett: négyüléses utastere van, az elektromos mozgatású tetőmechanizmus pedig néhány másodperc alatt keménytetős kupévá alakítja a nyitott kocsit.
A Seat Párizsban állítja először porondra az Ibiza padlólemezére épülő Cordobát. Az Ibizától csak farrészében eltérő – s így jóval nagyobb raktérrel bíró – Cordoba motorpalettája egyezik az Ibizáéval. A sportos négyajtós újabb lépés a spanyol márka fiatalosabb imidzsének megteremtése felé.

Sportos kocsikat hozott Párizsba a Volvo is. Az S60 R és a V70 R egyaránt öthengeres, 300 lóerős turbómotorokat kap, sőt, a technika része az összkerékhajtás is. A Volvo olyan műszaki csemegéket is felvonultat ezekben a kocsikban, mint a sebességfüggő szervokormány, illetve a folyamatosan változó karakterisztikájú lengéscsillapítók. Az utastérben is történtek változtatások a már ismert modellekhez képest: a sportváltozatok műszergysége kék hátlapot kapott, s minden órát krómgyűrű keretez.
A BMW-től sosem volt idegen a sportosság, a bajor márka ezúttal a Z3-as roadster utódját, a Z4-est mutatta be. A már álló helyzetben is erőt és lendületet sugárzó kétüléses a piaci bevezetéskor csak kétféle motorral lesz kapható. Mindkettő soros hathengeres (193 és 231 lóerő), azaz ápolja a BMW legnemesebb hagyományait. Az új BMW utasterére a letisztult elegancia, a puritán berendezés jellemző.

Ezzel szöges ellentétben áll a Toyota újdonsága, az új Land Cruiser. A 90-es sorozatot leváltó monstrum nem csak az úton, hanem terepen is kiválóan helytáll. Az új Toyota Land Cruiser három- és ötajtós karosszériával, illetve a modern vezetési feltételeknek megfelelő motorpalettával lesz kapható. A háromliteres, D-4D-jelű common rail turbódízel már az elődben is szolgált: hatalmas a nyomatéka, mégis keveset fogyaszt. A teljesen új, négyliteres, V6-os benzinmotor ebben a kategóriában a legerősebb hathengeres gép, sőt a Land Cruiserek történetében is ez a valaha beépített legerősebb motor. A Toyota félaktív felfüggesztése extraként lesz rendelhető, és rázós úton is nagy kényelmet biztosít az utasoknak. A légrugózás szintén feláras tétel – ennél a hagyományos csavarrugókat sűrített levegővel töltött gumitömlők váltják föl. E rugózási rendszert automatikus szintszabályozás funkcióval is ellátták, sőt, a kocsi hasmagassága gombnyomásra változtatható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.