Hat évvel ezelőtt különleges modellel rukkolt elő a Mazda. A négy méternél rövidebb autók kategóriájában akkoriban még ritkaságszámba ment a Demio által kínált magas építés és variálható belső tér. Az ötletet nem csak a vásárlók, de a konkurencia is jól fogadta, így az idén újjászülető modellt már népes és igen igényes ellentábor várja.
Éppen ezért a gyár nem csak nevében igazította az új Zoom-Zoom márkafilozófiához az autót, de tulajdonságaiban is. Megjelenését alapvetően meghatározzák a húzott fényszórók, valamint a mára jellegzetessé vált ötszögletű hűtőrács. Az autó sokoldalúságát biztosító szögletes formát sportos elemek oldják. Különösen szembeötlő ez hátulnézetből, ahol a rendkívül mélyre nyúló, egy furgon tágasságát sejtető csapóajtót agresszív lámpatestekkel és vaskos lökhárítóval kombinálták.
Az utastér kialakítása végletekig letisztult: egyszerűségükben elegáns kezelőszervek, sík felületek és hihetetlen mennyiségű zárt és nyitott pakolórekesz várja az utasokat. A luxust metálfényű középkonzol képviseli – ezt szintén a rendkívül sikeres Mazda6-tól örökölte az autó –, míg a sportos hangulatról zömök kormánykerék és krómkeretű, Alfás hangulatú szellőzőrostélyok gondoskodnak. Az autó külső méretei, valamint tengelytávja jelentős mértékben megnőtt, így a kategória legszélesebb nyomtávjával büszkélkedő Mazda2 a korábbinál kényelmesebb helyet kínál utasainak.
Az előd fő ütőkártyája a remekül variálható csomagtér volt, így természetes, hogy a Mazda mérnökei ezen a téren is igyekeztek újat nyújtani. Módosították a hátsó üléslap és háttámla mozgató szerkezetét, így azok összehajtogatása még egyszerűbbé vált, felárért pedig szabályozható magasságú kalaptartóval növelhető az autó praktikuma.
A leglényegesebb változások azonban a karosszéria lemezei alatt keresendők. Vadonatúj fejlesztésű motorokat kapott a Mazda2. Az 1,3 és 1,5 literes DOHC benzinmotorok folyamatosan változó szelepvezérlést kaptak, ami nem csak a menetteljesítményekre van jótékony hatással, hanem a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra is – a motorok már most teljesítik a 2010-es japán környezetvédelmi előírásokat. Ugyanakkor a távol-keleti elvárások helyett az európai igényeket tartották szem előtt a menettulajdonságok kialakításakor, így teljes mértékben újratervezték a felfüggesztést, a kormányművet és a fékrendszert.
A hazai piacon három eltérő kiépítésben rendelhető a Mazda újdonsága. Az alapmodell mindkét motorral rendelhető, választhatóan ötfokozatú manuális, vagy négyfokozatú automata váltóval. A hófehér, áttetsző vászontetővel is felszerelhető Cozy a kényelemszerető emberek járműve, így kizárólag automatával szállítják. A harmadik változat a különösen agresszív, narancssárga-sötétkék színkombinációban kínált Sport, ennek másfél literes motorjához felárért négygangos Activematic váltó csatlakozik.
Schiffer András egyetértett Szijjártó Péterrel az USA–EU vámmegállapodásról, majd keményen ölre ment Fodor Gáborral
