A Magyar Energia Hivatal (MEH) 1996 óta készít rendszeresen fogyasztói elégedettséggel kapcsolatos felmérést a villamosenergia-szolgáltatók működési körében. A tavalyi felmérés során 9630 háztartási és 3210 nem háztartási fogyasztót kérdeztek reprezentatív, véletlen jellegű mintavétel alapján – derül ki a MEH tevékenységét ismertető kiadványból. A kérdéskörök öt fő területcsoporton (szolgáltatás minősége, üzemszerű kapcsolat, fogyasztókkal való kommunikáció, árak, környezetvédelem) 26 kérdésen keresztül kísérelték meg felmérni, hogy a villamos-energia-szolgáltatás egyes összetevői mennyire fontosak a fogyasztók számára, másrészt azt, mennyire elégedettek a fogyasztók a szolgáltatók teljesítményével. A felmérést a hat áramszolgáltatói területen egy időben a szolgáltatóktól független kutatók végezték. A felmérés eredménye szerint 2001-ben a fogyasztók országosan többnyire elégedettek voltak a villamosenergia-szolgáltatással, sőt a fogyasztói átlagos elégedettség némileg javult is a 2000. évhez viszonyítva. Az áramszolgáltató társaságok közül 2001-ben az elégedettség terén a Démász Rt. érte el a legnagyobb javulást. A szolgáltatással szembeni elvárások az ÉMÁSZ Rt. területén a legnagyobbak és a Titász Rt. ellátási területén a legkisebbek. Az országos átlag növekvő trendje mögött megállapítható az egyes áramszolgáltató társaságok szolgáltatásával kapcsolatos fogyasztói elégedettség viszonylag hektikusan változó trendje is. Az átlagon belül a fogyasztók országosan leginkább az árakkal elégedetlenek. A felmérés szerint 1997-hez képest a hibaelhárítás színvonalával elégedetlenek leginkább a fogyasztók, ezen a téren az áramszolgáltatók országos teljesítménye tovább romlott. Szintén lényeges kérdés a panaszok ügyintézése, ebben a körben viszont nincs javulás a felmérés szerint.
A németek többsége nem harcolna, ha kitörne a háború
