Halkan kérkedő Magentis

Minden erejét bevetve komoly európai offenzívára készül a Kia. Az év végéig teljes mértékben megújuló modellpaletta prominens tagja az augusztus óta Magyarországon is kapható Magentis. A limuzin jól példázza a koreai gyár haditervét: a tőle eddig megszokottnál jobb minőségű, de továbbra is messze a konkurencia alatti árakon kínált autókat reményeik szerint tárt karokkal fogadják a racionális, költségérzékeny vásárlók.

Nagy Károly
2002. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

em kis kockázat kellő presztízs-támogatás nélkül szerencsét próbálni a felső középkategóriában. A kilencvenes évek derekán sorra buktak bele a kísérletbe a nagy francia gyártók, akik számára csak akkor kezdett el teremni a babér, amikor felismerték, hogy ebben a méretosztályban csakis egyedi modelleknek van létjogosultságuk.
A Magentis a maga módján ugyanezt a receptet követi. Formatervében nyoma sincs az extravaganciának vagy a gondosan ápolt évtizedes hagyományoknak – tiszta, határozott vonalakból építkezik, jó érzékkel merítve a néhány évvel ezelőtti japán dizájnvilágból. Bármilyen furcsa is, a koreai monstrum valóságos felüdülésként hat a sok „újraértelmezett” limuzin között – igen, ilyennek ismertük meg a gépkocsit annak idején. Ez persze azt is jelenti, hogy aki arra vágyik, hogy irigykedve bámulják az utcán, az nem jár jól a Magentis-szel. Ebben a méretosztályban ugyan majdhogynem elvárás a kivagyiság, a Kia limuzinját azonban ára az egygyel kisebb, hivatalból „láthatatlan” középkategóriás modellek közé sorolja – így pedig máris fordul a kocka.
A Magentis alapváltozata kevesebb mint ötmillió forintért 136 lóerős, kétliteres motort, négy légzsákot, manuális klímát, négy tárcsaféket blokkolásgátlóval, szervokormányt, elektromos ablakemelőket és könnyűfém kerekeket kínál, a szűk félmillióval drágább SE variánsból pedig már csak az elektromosan állítható, fűthető bőrülés hiányzik, na meg a 6,6 milliós csúcsmodell szekvenciális kézi üzemmódban is használható automata váltója, valamint 170 lóerős V6-os motorjának gurgulázása. A Kia hároméves garanciával megfejelt ár-érték aránya tehát több mint kedvező, ráadásul a konzervatívabb vonalvezetésnek (a Magentis-t alapvetően az észak-amerikai piacról adaptálták Európa útjaira) köszönhetően emberibb körülményeket biztosít utasainak, mint lekerekített tetővonalú vetélytársai.

A hátul is tágas utastérben nem csak az utazók, de ingóságaik is bőséges helyet találnak. A csomagtér teleszkópos kitámasztói nem lógnak bele a nyílásba, így maximálisan kihasználható a 470 literes, szinte teljes szélességében feltárulkozó üreg. Az itt elhelyezett kisebb csomagok repkedésének rögzítőhálóval vehetjük elejét, míg az egészen apró tárgyaknak a méretes könyöktámaszokban rejlő rekeszek nyújtanak biztos menedéket. A középkonzol és a műszerfal kialakítása sallangmentes és klasszikusan ergonomikus, ám néhány apró részlet – például a megvilágított gyújtászár – itt is árulkodik a tervezők figyelmességéről, na meg a gyár üzleti terveiről.
A Kia ugyanis 2005-re meg szeretné háromszorozni európai eladásait. Ebben a már nálunk is árusított Carnival, valamint a Magyarországon jövő hónapban bemutatkozó Sorento és Carens mellett a Magentis-nek is jelentős szerepet szán a gyár: a limuzin képességei alapján életképes alternatívája lehet a már befutott, neves márkáknak – a rangkórságban nálunk kevésbé szenvedő nyugat-európai országokban feltétlenül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.