A környezetvédők négyéves könyörgése után Demszky Gábor végre engedélyezte egy autómentes nap megrendezését a fővárosban. Érdekes, a főpolgármester, aki évek óta világvárost épít, ez ideig nem támogatta az Európában már hagyománnyá vált rendezvényt.
A sors kegyetlen fintora, hogy a kampányévben hirtelen támogatandónak ítélt rendezvényen az eső kibabrált a szervezőkkel, így kevesen jelentek meg a programokon. Maga Demszky is csak egy rövid ideig volt a helyszínen, elhadart egy gyors beszédet a sajtónak, megtekintette Kóródi Máriát, ahogyan tesz egy kört a kerékpárján a kamerák előtt, majd a fejébe húzva sportos kapucniját gyorsan távozott a PR-szempontból ezúttal elhanyagolhatónak tűnő esemény színhelyéről. Úgy érezhette, hogy kampánycsapata már mindent megtett, amikor egy kiadványt készített az autómentes napról, ahol Jó tudni címmel információkkal és álinformációkkal szolgálnak az olvasónak. Megtudhatjuk például, hogy Budapesten tíz év alatt több mint a háromszorosára növekedett a természetvédelmi területek száma, és másfél százalékkal nőtt az erdők területe is. Arról azonban nem számol be a kampányízű kiadvány, hogy a környezetvédelmi szakemberek nagy részének egybehangzó állítása szerint Demszky városlása alatt csaknem négy négyzetkilométernyi zöld terület tűnt el a fővárosban plaza, beton vagy aszfalt alatt. Azt is megemlítik, hogy a BKV-hálózat hossza 2001-ben 1112 kilométer volt, de azt természetesen nem írják le, hogy ezelőtt tíz évvel a felszíni közlekedés számtalan járatát szüntették vagy kurtították meg, nagyjából harminc százalékkal csökkentve a közösségi közlekedés kapacitását.
A kiadvány szerkesztői kiemelten foglalkoztak azzal, hogy Budapesten 200 ezer kutya él, és az ebek naponta hatvanezer tonnányi ürülékkel „illetik” a várost, de arra már csak a mellékesebb adatok között utalnak, hogy a főváros kommunális szemetének hatvan százalékát jelenleg egy füstgázmosó nélküli égetőműben égetik el, miközben megduplázódnak a budapesti lakosoknál a rákos megbetegedések.
A füzetkében néhány szót szánnak a környezeti nevelésnek is, de ebben a fejezetben csak az úgynevezett tájsebészeti program kapott helyet, más nem.
Eközben az autómentes napra tervezett kerékpáros felvonulást Kökényesi Antal, Budapest rendőrfőkapitánya betiltotta, mert szerinte egy ilyen akció zavarja a gépkocsiforgalmat. Talán azt gondolhatta: örüljenek a suhancok, hogy az Andrássy út egy kis szakaszát lezárták, kerekezzenek ott, ne a világváros más részein.
A kapitány ezek szerint nem a biciklisekkel és a gyalogosokkal van, ezt jó tudni. Ám a közlekedési vállalatok sem kedvelik túlzottan a nem autóval közlekedőket. Különben mivel magyarázhatjuk, hogy az autómentes napon a MÁV-on kívül egyikük sem adott egy fillér kedvezményt sem a járatain.

Gyárfás Tamás: Ez nem egy játékfilm, nem egy regény, ez az életem. Ennyi volt