Kampányolt a Pesti Est

Ellentmondó nyilatkozatok láttak napvilágot arra a kérdésünkre, hogy ki finanszírozta azt a Demszky Gábor kampányát segítő kiadványt, amely a Pesti Est műsormagazin különszámaként jelent meg az autómentes nap leple alatt ötvenezer példányban Budapesten.

2002. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

H asonlóan a Fővárosi Dugó című kampánylaphoz, ehhez a kiadványhoz is ingyenesen juthattak hozzá a fővárosiak. Első oldalán Demszky Gábor főpolgármester szól az olvasókhoz, majd hátrébb az autós forgalom csökkentésének hasznosságát ecsetelő mondatok mellett egészen más témák találhatók. Budapestnek levegő kell! – hirdeti Demszky egyik kampányszlogenjét az újság, ám olvasható benne a korszerű közterekről, a fásítási és parkosítási programokról, a szennyvíztisztítás és a hulladékgazdálkodás fejlesztéséről és minden olyan beruházásról, amely a városvezetés szerint fejlődésnek indította Budapestet.
A kiadvány utolsó oldalai egy korábban leromlott állapotú épület újjászületéséről számolnak be, amelyet a fővárosi önkormányzat finanszírozott. A támogatóként feltüntetett Levegő Munkacsoport tiltakozását fejezte ki, hogy megkérdezése nélkül tüntették fel nevét abban a különszámban, amely szerintük több valótlan adatot is tartalmaz.
A Pesti Est mellékletét az a Nemo Design Kft. szerkesztette, amely az Oktatási Minisztérium új arculatát is tervezi, s amely az egyik internetes portál szerint Geszti Péter érdekeltségébe tartozik. Mindenesetre a cég ügyvezetőjének neve számos olyan társaságban is szerepel, amelyekben Geszti neve is. Demszky Gábor az Info Rádiónak azt nyilatkozta, hogy a Pesti Est különszámát az SZDSZ finanszírozta, és ő mint főpolgármester szívesen kampányol az autómentes nappal. A Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodájától viszont azt a tájékoztatást kapta lapunk: a különszám fedezetét a Pesti Est állta, mert a magazin volt az autómentes nap fő médiatámogatója.
Többszöri megkeresésünk után a Pesti Est marketingigazgatója, Papp Gábor elmondta: valóban ők finanszírozták a különszámot, a műsormagazin ugyanis eddig már több hasonló jellegű mellékletet jelentetett meg. A Pesti Est politikai rendeléseket nem vesz fel – szögezte le Papp Gábor.
A Magyar Nemzethez eljuttatott közleményben az Est Média Kft. – amelynek tagja a Pesti Est – PR-vezetője azt tudatja, hogy az elmúlt időszakban számos különszám jelent meg többek között a Bozsik- programról, a Hídember című filmről és a Fesztiválok Nyaráról is. Deutsch Tamás Fidesz-alelnök, volt ifjúsági és sportminiszter ugyanakkor közölte, hogy tárcája minden egyes esetben keményen fizetett a különszámok megjelentetéséért. Másokhoz hasonlóan ő is nagyon kíváncsi, hogy a legutóbbi kampányízű kiadványt valójában ki finanszírozta: közpénzből a fővárosi önkormányzat, az SZDSZ, vagy a Pesti Est.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.