Miki egér négy keréken

Nem kis felelősség nyugszik a Párizsi Autószalonon debütáló új Nissan Micra vállán, hiszen nyolc éve bemutatott elődje első japánként nyerte el az Év Autója címet. A két kontinensen tervezett újoncot ezért nem csak markáns külsővel, de páratlanul gazdag műszaki tartalommal is felruházták.

Nagy Károly
2002. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Semmi kétség, a Nissan komolyan veszi a két éve meghirdetett megújulási programot. A Primera és az azt követő X-Trail után most megérkezett a Micra, méghozzá olyan köntösben, amelyet tavaly ilyenkor még a gyár futurisztikus életmód-tanulmányai között mutattak be. Valóban, a formatervben talán még a Primeránál is merészebben kombinálták a természetes esésű íveket és a határozott, dinamizmust sugárzó törésvonalakat – a Micra tervezőit senki nem vádolhatja plágiummal.
Az ős-Micra természetes bájának köszönhette sikereit, és várhatóan hasonlóan kedvező fogadtatásban részesül majd az új Micra is, amelynek kifejezetten játékos, gyermeki jelleget kölcsönöz a közel szimmetrikus első és hátsó traktus. Az autó legfeltűnőbb stílusjegye az ovális fényszóró, amelyhez hasonló, esetlenségében is vonzó lámpatesteket eddig legfeljebb a Renault Kangoo-n láthattunk. A fényszórók kialakítása mindemellett praktikus is, hiszen a Micra legfőbb vadászterületén, a koccanásokkal fenyegető városi forgalomban kevesebb sérülésnek van kitéve a magasra helyezett reflektor-egység. Szintén nem mellékes, hogy a lámpa felső részébe beépített, kiemelkedő helyzetjelzők valóságos világítótoronyként jelzik a vezetőnek az autó orrát, megkönnyítve a parkolást és a manőverezést.

A Micra új ruhája nem csak eredeti lett, de jóval bővebbre is szabták. Néhány más márkától eltérően azonban a Nissan nem esett bele a kényszerű kategória-ugrás csapdájába: a növekedés ellenére a kisautó megmaradt kisautónak – legalábbis kívül. Miközben ügyeltek arra, hogy a fordulókör kilenc méternél kisebb legyen, a kerekeket annyira kitolták a karosszéria sarkaiba, amennyire csak lehetett. A 2003-as Micra tengelytávját 72 milliméterrel megnyújtották, így a méretosztály egyik legtágasabb utasterét hozták létre, amelynek kihasználhatóságát tovább növelik a hosszirányban csúsztatható hátsó ülések.
A műszerfal csupán a panelek kialakításában idézi a Primera futurizmusát; a kisautó belterét kedvesen egyszerű formai megoldások uralják. A játékautó-stílus azonban nagyon is komoly műszaki tartalmat rejt. Az autóhoz többek között automata ablaktörlő, valamint igazi szenzációként a kategóriában eddig ismeretlen kulcs nélküli indításvezérlés is rendelhető. A közelségi érzékelővel működő rendszer a felső-középkategóriás és nagyautókból már ismert módon teszi lehetővé az ajtók nyitását és zárását, valamint a motor – nyomógombbal történő – indítását.
A meglepetéseknek azonban még ezzel sincs vége. A három- és ötajtós kialakításhoz ugyanis várhatóan csatlakozik majd egy, most még csak formatanulmányként létező kupé-kabrió is. A legújabb divathullámot meglovagoló fémtetős mini-roadster valódi ínyencfalatnak ígérkezik, és ha sorozatgyártásba kerül, utasai minden bizonnyal ugyanazzal az átszellemült boldogsággal tekintenek

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.