Semmi kétség, a Nissan komolyan veszi a két éve meghirdetett megújulási programot. A Primera és az azt követő X-Trail után most megérkezett a Micra, méghozzá olyan köntösben, amelyet tavaly ilyenkor még a gyár futurisztikus életmód-tanulmányai között mutattak be. Valóban, a formatervben talán még a Primeránál is merészebben kombinálták a természetes esésű íveket és a határozott, dinamizmust sugárzó törésvonalakat – a Micra tervezőit senki nem vádolhatja plágiummal.
Az ős-Micra természetes bájának köszönhette sikereit, és várhatóan hasonlóan kedvező fogadtatásban részesül majd az új Micra is, amelynek kifejezetten játékos, gyermeki jelleget kölcsönöz a közel szimmetrikus első és hátsó traktus. Az autó legfeltűnőbb stílusjegye az ovális fényszóró, amelyhez hasonló, esetlenségében is vonzó lámpatesteket eddig legfeljebb a Renault Kangoo-n láthattunk. A fényszórók kialakítása mindemellett praktikus is, hiszen a Micra legfőbb vadászterületén, a koccanásokkal fenyegető városi forgalomban kevesebb sérülésnek van kitéve a magasra helyezett reflektor-egység. Szintén nem mellékes, hogy a lámpa felső részébe beépített, kiemelkedő helyzetjelzők valóságos világítótoronyként jelzik a vezetőnek az autó orrát, megkönnyítve a parkolást és a manőverezést.
A Micra új ruhája nem csak eredeti lett, de jóval bővebbre is szabták. Néhány más márkától eltérően azonban a Nissan nem esett bele a kényszerű kategória-ugrás csapdájába: a növekedés ellenére a kisautó megmaradt kisautónak – legalábbis kívül. Miközben ügyeltek arra, hogy a fordulókör kilenc méternél kisebb legyen, a kerekeket annyira kitolták a karosszéria sarkaiba, amennyire csak lehetett. A 2003-as Micra tengelytávját 72 milliméterrel megnyújtották, így a méretosztály egyik legtágasabb utasterét hozták létre, amelynek kihasználhatóságát tovább növelik a hosszirányban csúsztatható hátsó ülések.
A műszerfal csupán a panelek kialakításában idézi a Primera futurizmusát; a kisautó belterét kedvesen egyszerű formai megoldások uralják. A játékautó-stílus azonban nagyon is komoly műszaki tartalmat rejt. Az autóhoz többek között automata ablaktörlő, valamint igazi szenzációként a kategóriában eddig ismeretlen kulcs nélküli indításvezérlés is rendelhető. A közelségi érzékelővel működő rendszer a felső-középkategóriás és nagyautókból már ismert módon teszi lehetővé az ajtók nyitását és zárását, valamint a motor – nyomógombbal történő – indítását.
A meglepetéseknek azonban még ezzel sincs vége. A három- és ötajtós kialakításhoz ugyanis várhatóan csatlakozik majd egy, most még csak formatanulmányként létező kupé-kabrió is. A legújabb divathullámot meglovagoló fémtetős mini-roadster valódi ínyencfalatnak ígérkezik, és ha sorozatgyártásba kerül, utasai minden bizonnyal ugyanazzal az átszellemült boldogsággal tekintenek
Elhárultak az akadályok az M8-as építése elől + videó
