Ördögfióka négy keréken

Egy kisautónak is lehet csúcsmodellje: a Cooper S a legerősebb Mini. Szinte teljesen más, mint a sima 1,6-os motorral szerelt változat. A szuverén teljesítményt különleges kidolgozás és megjelenés teszi teljessé.

Hajdu Imre
2002. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

M intha most jött volna a versenypályáról, olyan a Mini Cooper S. Hatalmas fehér könynyűfém felniken gördül, erre rímel a fehérre fújt tető is, mögötte pedig a sokat sejtető nagy légterelő. A jókora, krómozott hűtőmaszk mögött ismét egy félreérthetetlen jelzés: méretes légbeömlő táplálja a viszonylag kis motorra szerelt kompresszort. A mechanikus feltöltő 163 lóerősre izmosítja a Mini motorját, teljesítményben tehát nincs hiány. Láttunk már azonban sok olyan autót, amelynek motorja túl erős, túl nyomatékos volt az elsőkerékhajtáshoz, s így oda lett a vezetési élmény. A Mini esetében szerencsére szó sincs erről. A hihetetlenül feszes futómű, a lézerpontos kormányzás, illetve a gázpedál lenyomására késedelem nélkül reagáló masina közúti versenygépet varázsol a Miniből. Egy hegyi szerpentin a Mini Cooperrel maga az autós mennyország, de akkor sincs baj, ha egyenes szakaszon hajszolhatjuk a vagány kisautót. Ilyenkor a hátborzongatóan szép hangon hörgő kipufogó varázsolja el az embert.
A Mininek persze vannak olyan tulajdonságai is, amelyekkel tovább tart megbarátkozni. Pedig nem történt más, csupán a fejlesztők következetesen betartották a versenyautók építési elveit: így a Mini a maga nemében tökéletes, csak nem mindegy, hol és mennyit használjuk. A pesti utakon a rugózás és a folyamatosan dübörgő kipufogó, a kemény kuplung és sok kapcsolgatás miatt az ember hamar elfárad ebben az autóban. Sebaj, így legalább könnyen megtanuljuk, mire is való a Mini Cooper S igazából. A csúcs-Mini játékszer, élvezeti cikk, bizonyos értelemben véve luxusautó. Nem arra való, hogy a munkahelyre ingázzon az ember, s arra sem megfelelő, hogy családi autóként használjuk (hátul van ugyan két ülés, de ott legfeljebb egy teletömött sporttáska fér el kényelmesen). A Mini a hétvégék alkalmi járgánya, egyetlen célja, hogy örömöt szerezzen azoknak, akik vezethetik.
Mindezért 6,1 milliót kérnek a szalonokban, ami a használati értéket figyelembe véve sok, az élvezeti tényezőt nézve viszont rendben van. A vásárlás után a Mini nem jelent nagy terhet a tulajnak: a fogyasztás tíz liter körül alakul, a BMW-technika garancia a minőségre és a megbízhatóságra, legfeljebb azzal kell megbarátkozni, hogy a gumik gyakrabban szorulnak cserére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.