Teljesen abszurd, hogy 54 méter hoszszú villamosszerelvényekre írtak ki tendert, mert ilyen nem üzemel sehol a világon – jelentette ki lapunknak Szálka Miklós, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke. – Mindehhez olyan bírálóbizottságot hoztak létre, amelynek munkájáról nem kaptak részletes jelentést a képviselők és én még a BKV Rt. felügyelőbizottsági tagjaként sem tudtam megfelelő információkhoz jutni – tette hozzá. Az alelnök szerint a BKV korábban szélesebb és hosszabb kocsiszekrényt igényelt. Az árakat fel is srófolhatták a jelentkezők, mert tudták, hogy közelednek az önkormányzati választások és a főpolgármester a próbajáraton kíván kampányolni.
Szálka Miklós úgy véli, hogy a főváros vezetésének átgondolatlan közlekedéspolitikájáról is jó bizonyítékkal szolgál a nagykörúti villamosok esete. Mint elmondta, nem rendelkezik információval a meghiúsult tender esetében vállalt árakról, de úgy tudja, hogy egy villamos ára 800 millió forintról időközben több mint egymillárd forintra ment fel.
Pócs Attila, a főpolgármesteri hivatal főtanácsadója elmondta, hogy miután a Fővárosi Közgyűlés nyáron tudomásul vette, hogy érvénytelen a villamostender, a testület egyetértésével meghívásos pályázatot hirdettek. Azt is elmondta, hogy a megjelölt árak azonban túl magasak, holott a műszaki feltételek nem változtak. A főtanácsadó kitért arra is, hogy a 20-40 villamos vásárlására a forrás az EIB-hitelkeretből biztosított. Hangsúlyozta, ha a tárgyalásos eljárás lezárásaként létrejön a megegyezés – várhatóan még ebben a hónapban –, akkor a szerződéskötéstől számítva két év múlva szállítják a villamosokat. Kálmán Zsuzsa, a BKV Rt. munkatársa lapunknak elmondta, hogy a tárgyalások lezárásáig nem tudnak semmit sem mondani. A tárgyalás befejeződése után mindenről részletesen fognak beszámolni.

Szijjártó Péter az Origónak: Az európai vezetők abban érdekeltek, hogy a háború minél tovább tartson