Röviden

MTI
2002. 09. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Négy százalék infláció 2004-re
A GDP az ország unióba lépésének évében, 2004-ben öt százalék körül bővül, az államháztartás GDP-arányos hiánya három százalékra mérséklődik. Az infláció éves szinten négy százalék lesz, s 2004 decemberében 3,5 százalékra mérséklődik – mondta László Csaba pénzügyminiszter egy befektetői konferencián. Közölte: a tőkepiaci szereplők helyzetének megkönnyítéséért a kormány csökkenti a vagyonkezelési és a letéti díjakat. (MTI)
Vajúdó K+F
A kutatásra és fejlesztésre (K+F) szánt pénzösszegek jelenleg a GDP százalékában kifejezve kevesebb mint a felét teszik ki az 1990. évinek – hangzott el az MTA Világgazdasági Kutatóintézet fórumán. Farkas Péter, az intézet munkatársa elmondta: a külföldi tőke a 90-es évek második felére a kutatás stabilizálójává vált, ám ez alacsony szinten történt. (MTI)
Samsung: növekvő eredmény
A Samsung Electronics Magyarország Rt. az idén 23 milliárd forint árbevételt ér el, szemben az egy évvel korábbi, 15,5 milliárd forinttal. A leányvállalata árbevételének felét a szórakoztató elektronikai, 18 százalékát a számítástechnikai termékek,
17 százalékát a háztartási gépek, míg 15 százalékát a telekommunikációs eszközök eladásából realizálja. (MTI)
Többen fizetnek kártyával a boltokban
Bár a készpénzfelvevő automaták használata továbbra is meghatározó, a lakosság egyre bátrabban veszi igénybe vásárláshoz is a bankkártyát: ezt a tényt támasztja alá, hogy a Visa-kártyák eladáshelyi használata egy év alatt 42 százalékkal nőtt. A Visa hazai kártyáinak a száma 2002 június végén meghaladta az 1,9 millió darabot, s az ezekkel elköltött összeg elérte a 875 milliárd forintot. (B. M. T.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.