Röviden

–
2002. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várakozások szerinti, 0,6 százalékos GDP-növekedést mért a második negyedévben a brit statisztikai hivatal (NS). A tavalyi második negyedévhez képest 1,3 százalékkal bővült Nagy-Britanniában a bruttó nemzeti össztermék. Az átlagon belül a feldolgozóipar teljesítménye 0,7 százalékkal csökkent, s ez a hatodik olyan negyedév volt, amikor a brit gyáripar teljesítménye visszaesett.
*
Háromszoros túljegyzés érkezett az FHB Földhitel- és Jelzálogbank szeptember 26-i aukciójára, ahol 2009. január 14-én lejáró, évi 9,25 százalékos, fix kamatozású jelzálogleveleket értékesített. A kibocsátó 2,9 milliárd forint értékben fogadott el jegyzéseket a 8,90–9,47 százalékos hozamsávban. Az átlagos hozam 9,42 százalék lett.
*
Éves maximumára emelkedett az infláció Olaszországban. Az olasz statisztikai hivatal szeptemberi, előzetes adatai szerint 0,2 százalékkal emelkedtek átlagosan a fogyasztói árak az előző hónaphoz viszonyítva. A tizenkét hónappal korábbi árszintről 2,6 százalékos a növekedés. Az EU-szabványok szerint számítva: a havi infláció 0,8 százalék, a tizenkét havi pedig 2,8 százalék. Az Európai Központi Bank két százaléknál alacsonyabb inflációt tart elviselhetőnek.
*
Elbocsátja 1850 dolgozóját – az alkalmazottak 37 százalékát – a német MobilCom. A társaságban 28,5 százalékos részesedéssel bíró France TeleCom e hó elején jelentette be, hogy a továbbiakban nem pumpál pénzt a veszteséges cégbe. A MobilCom a második negyedévben 172,8 millió eurós veszteséget termelt, adósságai meghaladják a hetvenmilliárd eurót. Szeptember első felében 400 milliós állami szubvenciót kapott a vállalat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.