Röviden

Munkatársainktól
2002. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Golf-verő francia
Egy, a múlt héten közzétett tanulmány szerint a Peugeot 206 Európa legnépszerűbb autója. Az angliai Automotive Industry Data adatai szerint a csábos francia modell az év első hét hónapjában 4,2 százalékos piaci részesedésre tett szert, míg a negyed évszázada sikert sikerre halmozó VW Golf 4,1 százalékra esett vissza. A korábban elképzelhetetlen trónfosztás mindenképpen jelzés értékű, ugyanakkor az elemzők szerint nem lesz feltétlenül hosszú életű. A Volkswagen slágermodellje életciklusa végén jár, ráadásul a gyár az elmúlt években némileg elhanyagolta a kulcsfontosságú tömegpiacot és luxusmodellek kifejlesztésére összpontosított, míg a Peugeot-nak sikerült egy Európa-szerte kelendő kínálatot összeállítania.
Chevyk Oroszországból
Szeptember végén 332 millió dolláros befektetéssel vegyes vállalatot hozott létre a világ legnagyobb autógyártója, a General Motors, valamint az orosz AvtoVAZ. A vállalat 83 százaléka egyenlő arányban oszlik meg a két fő tulajdonos között, míg a maradék 17 százalékot az Európai Rekonstrukciós és Fejlesztési Bank kontrollálja. A Togliattiban működő üzem gyártja majd az új generációs Lada Niva terepjárókat, amelyeket Chevy márkajelzéssel fognak az exportpiacokon értékesíteni. A gyár névleges kapacitása évi 75.000 gépkocsi, ám a jövő évre tervezett mennyiség ennek egyelőre alig több, mint a fele. A GM a második nagy autógyártó, amely jelentős befektetéssel gyártóüzemet létesített Oroszországban: idén júliusban kezdte meg termelését a Ford 150 millió dolláros beruházással létrehozott összeszerelő üzeme, ahol Focus modelleket állítanak elő.
Elmosta a víz...
A becslések szerint három milliárd dolláros kárt okozó nyári árvíz érzékenyen érintette az amúgy is nehézségekkel küszködő csehországi autópiacot. A cseh gyártók és importőrök összesített forgalma az év első nyolc hónapjában a személyautók piacán 4,6, a haszongépjárműveknél pedig 10,9 százalékkal maradt el a 2001-es értéktől, augusztusban azonban a viszszaesés elérte a 19 százalékot. A ©koda, amely 51,2 százalékos részesedésével abszolút piacvezető, egyszersmind a Cseh Köztársaság legnagyobb exportőre, idén mintegy 10 százalékkal kevesebb gépkocsit értékesített, mint tavaly.
Autópályadíj Németországban
A szövetségi közlekedési minisztérium döntése értelmében a nehéz haszonjárművek 2003. augusztusától csak útdíj ellenében vehetik igénybe a németországi autópályákat. A tárca évi 3,4 milliárd eurós bevételre számít a műholdas gépjármű-követő technológiát alkalmazó díjszedő-rendszertől. A Deutsche Telecom és a DaimlerChrysler vezetésével létrehozott konzorcium által kiépítendő rendszer üzemeltetése évente 5-600 millió euróval terheli majd a német költségvetést. A költséges és bonyolult megoldást a tervezett kilométer alapú díjszabás (0,15 euró/km) indokolja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.