Az alternatív hűtőközegként CO2-t alkalmazó légkondicionálóval a Visteon már a jövőre készül. A kyotói egyezményben ugyanis az eddig használatos hűtőközeget, az R134a-t nem kívánatos anyaggá nyilvánították, és egyes nyugat-európai országok már lépéseket tettek annak 2006-ra tervezett betiltása érdekében.
Más hűtőközegekkel (pl. levegő vagy propán) összevetve a CO2 bizonyult az R134a legígéretesebb autóipari alternatívájának. Bár a széndioxid közismerten üvegházhatást növelő gáz, hűtőközegként történő felhasználása nem jelent veszélyt, mivel a légkondicionáló rendszer feltöltésekor nem keletkezik CO2 többlet. A gáz előállítható például hidrogén fejlesztésével, de természetes forrásokból is kinyerhető.
A CO2 légkondicionáló rendszerek zárt rendszerűek, így a hagyományos rendszereknél kevesebb hűtőközeget igényelnek. Ez helytakarékos megoldás, és hatékonyabb elhelyezést tesz lehetővé. Míg a hagyományos légkondicionáló rendszerek feltöltéséhez körülbelül 750 gramm R134a hűtőközeg szükséges, az európai klímaviszonyok mellett egy közepes méretű személygépkocsi új típusú légkondicionáló rendszere mindössze 450 gramm CO2–t igényel.
A CO2 légkondicionáló rendszer szerkezete hasonló az korábbi berendezésekéhez, de a az új rendszerek belső hőcserélőt alkalmaznak, és így magas környezeti hőmérséklet mellett is kimagasló hűtőteljesítményre képesek. Ugyanakkor nemcsak hatékonyabban hűtik a járművet, de annak üzemanyag-fogyasztását is csökkentik. A Visteon számításai szerint a közép-európai klimatikus viszonyok között akár 25 százalékkal csökkenthető a légkondicionáló rendszerek működtetése által okozott túlfogyasztás.
A CO2 légkondicionáló rendszerek egy beépített hőszivattyú révén kiegészítő hő termelésére is alkalmasak. Ez különösen nagy előnyt jelent az egyre nagyobb számban forgalomba kerülő, közvetlen befecskendezéses dízel- és benzinüzemű gépkocsik esetében. Ezek a modern, gazdaságos motorok – különösen télen – képtelenek arra, hogy elég gyorsan megfelelő mennyiségű hőt biztosítsanak a vezető és az utasok melegen tartására. Éppen ezért ezen járművek jelentős részében elektromos vagy belső égésű kiegészítő fűtőberendezést alkalmaznak.
A Visteon mérnökei tesztek segítségével meghatározták a lehetséges fűtési hatásokat. Mínusz 20o Celsius fokos külső hőmérséklet mellett egy közvetlen befecskendezéses dízelmotorral felszerelt, kiegészítő fűtéssel nem rendelkező jármű utasterének hőmérséklete tíz perc elteltével 0o fok körül volt. Azonos körülmények között ugyanez a jármű CO2 légkondicionáló rendszerrel és hőszivattyú körrel felszerelve tíz perc után kellemes 22º Celsius fokos belso hőmérsékletet ért el.
Meghalt az első magyar DJ, Keresztes Tibor Cintula
