Piaci elemzők is értetlenül fogadják az autópálya-építéssel kapcsolatos fejleményeket, a kormány taktikázását. Emlékeztetnek arra, hogy a választási hadjárat során egymást felülmúlva ígérgettek a pártok. A makrogazdasági elemzők közül sokan arra keresték a választ, honnan lesz pénz az ígért fejlesztésekre. Mostanra azonban világossá vált, hogy nem lesz, az autópálya-programot takarékossági okokból erősen megnyirbálják – olvasható egy brókercég (az e-broker) internetes portálján. Sok elemző azzal a kritikával illette a száznapos programot, amely 160 milliárd forintba került, hogy a pénzt az inproduktív szférába tette a kormány, pedig rengeteg olyan elmaradt fejlesztés van, amely hozzájárulhatna hazánk versenyképességének fokozásához.
Az autópályák jelentősége egy fejlődő országban túlbecsülhetetlen, ugyanis a gyorsforgalmi úthálózat képes bekapcsolni egy országrészt a nemzetközi vérkeringésbe, márpedig hazánkban számos olyan térség van, amely nagyon jó adottságokkal rendelkezne, de autópálya nélkül nem veheti fel a versenyt a beruházásokért más térségekkel – vélik piaci elemzők. Márpedig globalizálódó világunkban nem az a kérdés, hogy Kecskeméten vagy Szegeden épüljön-e gyár, hanem hogy a magyar városok közép-európai vagy akár délkelet-ázsiai térségekkel versenyeznek. A kormány kifejezett szándéka, hogy elősegítse a tőkebeáramlást, ami az infrastrukturális fejlesztések nélkül igen nehéz lesz. A jelenlegi világgazdasági helyzetben a multinacionális cégek visszafogták külföldi beruházásaikat, de a gazdasági fellendülést követően ismét megélénkülhetnek a befektetések és a versenyfutás.
XIV. Leó pápa a fiataloknak üzent
