Budapest közlekedési helyzetének javításáról és a kisvállalkozóknak nyújtandó hitelről tárgyalt tegnap Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter Demszky Gábor főpolgármesterrel. A megbeszélés után elmondták: kibővítik a jelenleg is létező budapesti mikrohitelprogramot. Az új konstrukció szerint olyan budapesti kisvállalkozások juthatnak hitelhez, amelyeknek éves nettó árbevétele nem haladja meg a 700 millió forintot. A jelenlegi 3 millió forintos maximális hitelösszeget 10 millió forintra emelik, a kamat pedig várhatóan 7,5 százalék körül lesz. A hitelezést a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (BVA) végzi majd. Csillag István elmondta: a BVA jelenlegi hitelezési rendszere most is megfelelő, nem szorul az állam támogatására. A tárca azért döntött mégis a támogatás mellett, mert így megfelelő mintát nyújthat az ország más területén működő vállalkozásfejlesztési központoknak.
Várhatóan a jövő év őszén megkezdődik az M0-s keleti szakaszának építése – jelentette be Csillag István. Hozzátette: emellett legkésőbb 2004 tavaszán szeretnék megépíteni az északi M0-s hidat, illetve a 2-es, 10-es és 11-es utakat összekötő autóútszakaszt.
A Pénzügyminisztérium, a gazdasági minisztérium és a főváros közös bizottságot hoz létre a budapesti tömegközlekedés helyzetének rendezésére. Ugyanez a három szervezet egy másik bizottságot is megalakít, amely a 4-es metró nyomvonaláról, finanszírozásáról és megvalósíthatóságáról tárgyal majd. Demszky Gábor szerint az előbbi bizottságra azért van szükség, mert a Budapesti Közlekedési Szövetség megalapítása előtt rendezni kell a BKV helyzetét. A főpolgármester úgy véli, már nincs akadálya a közös bérlet jövő évi bevezetésének.
Marcin Romanowski: Alkotmányos puccs zajlik Lengyelországban – Brüsszel bűnrészes módon hallgat
